شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 27 Apr 2024
جالب است ۰
قابلیت پنهان کردن IP در گوگل کروم برای محافظت از حریم شخصی کاربران درحال آزمایش است.
منبع : Google
قابلیت پنهان کردن IP در گوگل کروم برای محافظت از حریم شخصی کاربران درحال آزمایش است.
 
به گزارش افتانا، بنابر بیانیه رسمی گوگل، ویژگی آزمایشی محافظت از IP در نسخه آزمایشی مرورگر کروم اعمال شده است. این ویژگی با مخفی‌کردن آدرس IP در هنگام جست‌و‌جو، از هویت آنلاین شما محافظت می‌کند.
 
به عبارت ساده‌تر، اگر ویژگی جدید را در کروم فعال کنید، این مرورگر درخواست‌های ناقض حریم شخصی را رهگیری می‌کند. درخواست‌ها پس از رهگیری، به سرورهای حریم خصوصی ناشناس هدایت می‌شوند تا آدرس IP اصلی شما از وب‌سایت مقصد مخفی شود.
 
این فرآیند، ایجاد پروفایل‌های دقیق بر اساس رفتار جست‌و‌جو شما با گوگل کروم را برای ردیاب‌ها دشوار می‌کند. حفظ حریم خصوصی یک امتیاز ارزشمند برای عصر دیجیتال امروزی است. با محدودسازی عملکرد سیستم‌های ردیاب که فعالیت آنلاین شما را دنبال می‌کنند، می‌توان از تبلیغات هدفمند کمتر و آرامش بیشتر لذت برد.
 
باید توجه کرد که این ویژگی احتمالاً تجربه‌ی جست‌و‌جو را کاملاً ناشناس نمی‌کند، مخصوصاً اگر به مرورگر کروم خود اجازه‌ی دسترسی به محدوده‌ی جغرافیایی را داده باشید. همچنین به علت درخواست‌های مسیریابی از طریق سرورهای اضافی ممکن است تجربه‌ی جست‌و‌جو، کمی کندتر از روش فعلی شود.
 
ویژگی مخفی‌سازی IP در‌حال‌حاضر فقط در نسخه‌ی Canary گوگل کروم ارائه می‌شود و ممکن است کاملاً پایدار نباشد و در استفاده‌های روزمره درگیر کرش‌کردن شود.
 
این یک گام امیدوارکننده به سمت افزایش حریم خصوصی در کروم است، اما یک رویکرد حفاظتی از طرف خود کاربر برای حفظ حریم خصوصی، همیشه بهترین و مطمئن‌ترین روش است. می‌توان از حالت ناشناس، پاکسازی منظم کوکی‌ها و برنامه‌های متمرکز بر حریم خصوصی، برای دست‌یابی به حداکثر محافظت استفاده کرد.
کد مطلب : 21969
https://aftana.ir/vdcgyy9x.ak9q34prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی