شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 27 Apr 2024
جالب است ۰
یکی از مدیران Wyze مشکل امنیتی دوربین‌های این شرکت را تأیید کرد؛ مشکلی که باعث پخش تصاویر خانه برای بقیه می‌شود.
منبع : The Verge
یکی از مدیران Wyze مشکل امنیتی دوربین‌های این شرکت را تأیید کرد؛ مشکلی که باعث پخش تصاویر خانه برای بقیه می‌شود.
 
به گزارش افتانا، دیوید کرازبی، یکی از بنیان‌گذاران شرکت وایز (Wyze)، تأیید کرد که حداقل ده‌ها کاربر توانسته‌اند محیط داخل خانه فردی غریبه را ببینند؛ زیرا تصویر از دوربین به آن‌ها نشان داده شد.
 
کرازبی به وب‌سایت ورج گفت: «مشکلی امنیتی را شناسایی کرده‌ایم که در آن برخی از کاربران می‌توانند تصاویر دوربین‌ افراد دیگر را در صفحه‌ی خود مشاهده کنند.»
 
پس از قطع طولانی‌مدت سرویس که شرکت وایز اعلام کرد ناشی از مشکلات سرویس‌های وب آمازون است، تعدادی از کاربران شبکه‌ی اجتماعی ردیت گزارش دادند برنامه‌ی وایز آن‌ها تصاویری را نشان می‌داد که نباید می‌دیدند؛ ازجمله نماهایی از ایوان فردی غریبه یا گاهی اوقات اتاق نشیمن فردی دیگر. برخی از ویدئوها به مناطق زمانی کاملاً متفاوتی مربوط‌ بودند.
 
یکی از کاربران می‌گوید: «یکی از دوربین‌های من تصویر داخل خانه‌ی شخص دیگری را نشان داد که در آن فردی در حال قدم‌زدن بود.» در گزارش کاربری دیگر، مشکل به این شرح بود که اعلان تشخیص حرکت و عکس از خانه‌ای دریافت کرده است که متعلق به او نبوده است.
 
شرکت وایز می‌گوید: «تاکنون ۱۴ گزارش از این اتفاق جمع‌آوری کرده‌ایم؛ اما اکنون در حال شناسایی همه‌ی کاربران آسیب‌دیده هستیم. همچنین، برای همه‌ی کاربران وایز اعلان ارسال خواهیم کرد که در آن توضیح می‌دهیم چه اتفاقی افتاده است.»
 
شرکت وایز این مشکل را با خرابی داده‌های کاربر پس از قطعی سرویس‌های وب آمازون مرتبط دانست و گفت که وایز فیدهای زنده را متصل نمی‌کند یا ویدئوها را برای کاربران به‌اشتباه ارسال نمی‌کند؛ بلکه فقط تامنیل هشدار را ارسال می‌کند.
 
سرویس‌های آمازون در طول زمانی که دوربین‌های وایز این مشکلات را داشتند، قطعی خدمت‌دهی را گزارش نکردند. کرازبی در بخشی از متن ایمیل خود گفت: «به‌محض دیدن این گزارش‌ها، صفحه‌ی رویدادها را حذف کردیم. سپس برای هر کاربر قبل از اینکه بتواند تامنیل را ببیند، لایه‌ی تأیید اضافی به آن افزودیم. برای امنیت بیشتر، اکنون مجبوریم همه کاربران را برای بازنشانی توکن‌ها خارج کنیم.»
 
رخ‌دادن چنین خطایی از شرکت وایز، امری بی‌سابقه نبوده است. دو سال پیش، مشخص شد که آن‌ها چگونه آسیب‌پذیری امنیتی را به‌مدت سه سال مخفی کرده بودند و هرگز به مشتریان خود اطلاع ندادند.
 
این بار دوم است که مشکل فنی در محصولات وایز به برخی افراد غریبه اجازه می‌دهد که به داخل خانه‌ی دیگران نگاه کنند. این مسئله حتی برای یک‌ بار نیز اشتباهی نابخشودنی است و اکنون برگرداندن اعتماد کاربران برای خرید دوربین شرکت مذکور دشوار شده است.
کد مطلب : 21984
https://aftana.ir/vdcdon0x.yt0fj6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی