يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 28 Apr 2024
جالب است ۰
شیائومی ۱۴ و شیائومی ۱۴ پرو با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و قیمت هیجان‌انگیز، برای آیفون و گلکسی رجزخوانی می‌کنند.
منبع : GSMArena
شیائومی ۱۴ و شیائومی ۱۴ پرو با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و قیمت هیجان‌انگیز، برای آیفون و گلکسی رجزخوانی می‌کنند.
 
به گزارش افتانا، شیائومی کنفرانس مطبوعاتی جدیدی در چین برگزار کرد تا از دو گوشی هیجان‌انگیز به‌همراه محصولاتی دیگر پرده‌ بردارد. مهم‌ترین محصولات جدید شیائومی، گوشی‌های شیائومی ۱۴ و شیائومی ۱۴ پرو هستند که پیشرفت‌های نسلی هیجان‌انگیزی تجربه کرده‌اند و با قیمت کمتری نسبت‌به شیائومی ۱۳ و شیائومی ۱۳ پرو عرضه می‌شوند.
 
شیائومی ۱۴ پرچمدار کامپکت چینی‌ها است که همچون نسل قبل از لبه تخت استفاده می‌کند و به فریم فلزی مجهز است. امسال مدل پرو نیز لبه تخت دارد، اما سال گذشته شیائومی ۱۳ پرو با لبه‌ی خمیده تولید شده بود. شیائومی ۱۴ و ۱۴ پرو به‌لطف گواهی IP68 دربرابر نفوذ آب و گردوغبار از خود مقاومت نشان می‌دهند.
 
گوشی شیائومی ۱۴ از بخش جلویی از نمایشگر Huaxing C8 اولد میزبانی می‌کند که توسط برند TCL و در همکاری با شیائومی ساخته شده است. این نمایشگر ۶٫۳۶ اینچ وضوح 1.5K، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز LTPO (متغیر) و روشنایی ۳٬۰۰۰ نیت دارد. پیش‌تر هیچ گوشی دیگری با نمایشگر ۳٬۰۰۰ نیت ندیده بودیم.
 
شیائومی ۱۴ پرو نمایشگر ۶٫۷ اینچ ۱۲ بیت اولد با لبه‌های خمیده دارد که در اطرافش تنها یک میلی‌متر حاشیه دیده می‌شود. این نمایشگر 2K از نوع LTPO است و نرخ نوسازی‌اش از یک تا ۱۲۰ هرتز تغییر می‌کند. نمایشگر مدل پرو همچون مدل عادی حسگر اثر انگشت و روشنایی ۳٬۰۰۰ نیت دارد.
 
نمایشگر شیائومی ۱۴ و شیائومی ۱۴ پرو از استانداردهای دالبی ویژن و HLG و +HDR10 پشتیبانی می‌کند، مجهزبه حسگر اثر انگشت است و توسط شیشه‌ی گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود (البته مدل پرو به ویکتوس ۲ مجهز است).
 
دوربین‌ گوشی‌های سری شیائومی ۱۴ در همکاری با برند لایکا تولید شده است. این گوشی‌‌ها از لنز انحنادار Vario Summilux استفاده می‌کنند تا تجربه‌ی عکس‌برداری بسیار بهتری نسبت‌به نسل قبل ارائه دهند.
 
مجموعه‌دوربین پنل پشتی شیائومی ۱۴ و شیائومی ۱۴ پرو شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین تله‌فوتوی ۵۰ مگاپیکسلی است؛ دوربین‌های اصلی و تله‌فوتو از لرزش‌گیر اپتیکال (OIS) بهره‌ می‌برند.
 
شیائومی ۱۴ همچون شیائومی ۱۳ پرو و شیائومی ۱۴ پرو و برخلاف شیائومی ۱۳ لنز تله‌فوتو با مکانیزم شناور دارد. این لنز به سمت جلو و عقب حرکت می‌کند تا فاصله‌ی کانونی‌اش از f/1.6 تا f/2.2 تغییر یابد. شیائومی ۱۴ و ۱۴ پرو در بالای نمایشگر دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی دارند.
 
شیائومی می‌گوید گوشی‌های جدیدش، نرم‌افزار دوربین را در تنها ۰٫۸ ثانیه باز می‌کنند تا کاربر بتواند در زمانی بسیار سریع عکس بگیرد. پرچمدارهای جدید شیائومی می‌توانند ویدیوی 8K ضبط کنند.
 
جدیدترین پرچمدار شیائومی به اسپیکر استریوی دالبی اتموس و میکروفون چهارگانه مجهز است و می‌تواند به‌هنگام ضبط ویدیو، صدای ۳۶۰ درجه ضبط کند. شیائومی ۱۴ و شیائومی ۱۴ پرو در زیر بدنه‌ی چشم‌نوازشان به جدیدترین پردازنده‌ کوالکام یعنی Snapdragon 8 Gen 3 مجهزند. این نخستین باری است که گوشی هوشمندی با پردازنده‌ی جدید کوالکام می‌بینیم.
 
شیائومی ۱۴ و شیائومی ۱۴ پرو از ۱۶ گیگابایت رم LPDDR5x و حداکثر یک ترابایت حافظه ذخیره سازی UFS 4 بهره می‌گیرند. شیائومی می‌گوید این گوشی‌ها سیستم خنک‌کننده‌ی جدیدی دارند تا گرمای ناشی از فعالیت قطعات به‌خوبی دفع شود.
 
شیائومی ۱۴ انرژی‌اش را از باتری ۴٬۶۱۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ سیمی ۹۰ وات و شارژ بی‌سیم ۵۰ وات تأمین می‌کند (باتری از شارژ معکوس ۱۰ وات هم پشتیبانی می‌کند). شیائومی ۱۴ پرو به باتری ۴٬۸۸۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ سیمی ۱۲۰ وات، شارژ بی‌سیم ۵۰ وات و شارژ معکوس ۱۰ وات مجهز است.
 
شیائومی ۱۴ همچون مدل پرو با سیستم‌عامل جدید HyperOS در دسترس قرار می‌گیرد. این سیستم‌عامل در ابتدا وارد مدل‌های چینی می‌شود و در سال ۲۰۲۴ در دسترس کاربران خارج از چین قرار می‌گیرد.
 
قیمت گوشی شیائومی ۱۴ در کانفیگ پایه با هشت گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ۳٬۹۹۹ یوان (۵۴۶ دلار) است. این گوشی در رنگ‌های مشکی، سفید، صورتی و سبز عرضه خواهد شد.
 
قیمت گوشی شیائومی ۱۴ پرو در کانفیگ پایه ۴٬۹۹۹ یوان (۶۸۳ دلار) است. این گوشی در رنگ‌های سفید، مشکی و سبز در دسترس قرار می‌گیرد.
 
مدل ویژه‌ای از شیائومی ۱۴ پرو به بدنه تیتانیومی مجهز است. این مدل ۱۶ گیگابایت رم و یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی دارد و با قیمت ۶٬۴۹۹ یوان (۸۸۸ دلار) در دسترس قرار می‌گیرد.
 

شیائومی ۱۴ اولترا

شیائومی ۱۴ اولترا به‌طور رسمی در چین معرفی شد و در تاریخ ۲۵ فوریه (۶ اسفند ۱۴۰۲) نیز برای بازارهای جهانی دردسترس قرار خواهد گرفت.
 
در نگاه اول، شیائومی ۱۴ اولترا شبیه نسل قبلی خود به‌نظر می‌رسد، اما شیائومی اصلاحاتی در طراحی دستگاه اعمال کرده است. این محصول به‌لطف بدنه‌ی تیتانیومی گرید ۵ اکنون ۳ گرم سبک‌تر از شیائومی ۱۳ اولترا است.
 
تیتانیوم به‌کار رفته در پرچمدار جدید چینی‌ها کیفیت بالاتری نسبت‌به فریم تیتانیومی گلکسی S24 اولترا دارد و از این نظر در سطح بدنه‌ی تیتانیومی آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس قرار می‌گیرد.
 
تیتانیوم گرید ۲ به‌کار رفته در بدنه‌ی گلکسی S24 اولترا قیمت کمتری نسبت به تیتانیوم گرید ۵ دارد که در شیائومی ۱۴ اولترا و آیفون ۱۵ پرو مکس مورد استفاده قرار گرفته است.
 
دوربین شیائومی ۱۴ اولترا ازجمله مهم‌ترین ویژگی‌های این گوشی هوشمند محسوب می‌شود. شیائومی از دوربین چهارگانه‌‌ی ۵۰ مگاپیکسلی شامل دوربین اصلی، دوربین فوق عریض، دوربین تله‌فوتو (با زوم اپتیکال ۳٫۲ برابری) و دوربین پریسکوپی (با زوم اپتیکال ۵ برابری) در این دستگاه استفاده کرده است.
 
به‌گفته شیائومی، دوربین تله‌فوتو شیائومی ۱۴ اولترا نسبت‌به آیفون ۱۵ پرو مکس و آیفون ۱۵ پرو به‌ترتیب ۱۹۶ درصد و ۴۷۴ درصد نور بیشتری جذب می‌کند. دوربین زوم این دستگاه می‌تواند با استفاده از هوش مصنوعی، تا ۳۰ برابر روی سوژه‌ها زوم کند.
 
شیائومی ۱۴ اولترا ازنظر قابلیت‌های فیلمبرداری شباهت زیادی به گلکسی S24 اولترا دارد. پرچمدار جدید شیائومی می‌تواند ویدیوهای 4K را با نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه و ۱۲۰ فریم‌برثانیه (فقط دوربین اصلی) ضبط کند. این گوشی توانایی ضبط ویدیوی 8K را نیز دارد.
 
شیائومی ۱۴ اولترا به نمایشگر ۶٫۷۳ اینچی ۱۲۰ هرتز اولد با وضوح ۳۲۰۰ در ۱۴۴۰ پیکسل مجهز شده است و از استاندارد دالبی ویژن و HDR10 Plus پشتیبانی می‌کند و روشنایی آن حداکثر به ۳۰۰۰ نیت می‌رسد.
 
قلب تپنده شیائومی ۱۴ اولترا، تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ است و حداکثر با ۱۶ گیگابایت رم و یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی عرضه می‌شود.
 
قیمت گوشی شیائومی ۱۴ اولترا برای مدل ۲۵۶ گیگابایتی با رم ۱۲ گیگابایت ۸۳۰ یورو است. قیمت گوشی مذکور برای مدل ۵۱۲ گیگابایتی و رم ۱۶ گیگابایت ۹۰۰ یورو و مدل یک ترابایتی با رم ۱۶ گیگابایتی ۱۰۰۰ یورو است. این دستگاه با توجه به مشخصات فنی و ویژگی‌های جذابش می‌تواند به‌راحتی به فهرست بهترین گوشی شیائومی و همچنین بهترین گوشی ها اضافه شود.
کد مطلب : 22000
https://aftana.ir/vdcdzz0x.yt0xz6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی