يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 28 Apr 2024
جالب است ۰
کروم با ایجاد قابلیت تبدیل وب‌سایت به اپلیکیشن، دسترسی به محتواهای مورد نیاز کاربران را راحت‌تر خواهد کرد.
منبع : Jagran
کروم با ایجاد قابلیت تبدیل وب‌سایت به اپلیکیشن، دسترسی به محتواهای مورد نیاز کاربران را راحت‌تر خواهد کرد.
 
به گزارش افتانا، جدیدترین به‌روزرسانی نسخه آزمایشی Canary گوگل کروم به کاربران امکان می‌دهد که هر وب‌سایتی را تبدیل به یک اپلیکیشن تحت وب کنند.
 
کاربران اکنون می‌توانند روی دسکتاپ یا صفحه‌ی اصلی خود یک میانبر به وب‌سایت‌های مورد نیازشان ایجاد کنند؛ قابلیت ایجاد Shortcut تنها برای دسترسی آسان به اپلیکیشن‌های موردعلاقه‌‌ی کاربران ایجاد شده است.
 
کاربری در شبکه‌ی اجتماعی ایکس (توییتر سابق) می‌گوید که قابلیت جدید کروم در منوی راست‌کلیک گزینه‌ی Save and Share دردسترس است و با انتخاب این گزینه، عنوان Install Page as App ظاهر می‌شود. بعد از کلیک کردن روی گزینه‌ی Install Page as App، گوگل کروم یک اپلیکیشن جدید برای وب‌سایت مورد نظر ایجاد می‌کند که با نماد خود سایت نمایش داده می‌شود و در فهرست اپلیکیشن‌های سیستم قرار می‌گیرد.
 
فلگ‌هایی که پیش‌تر برای گوگل کروم در دسترس بودند تا حدودی به قابلیت جدید این مرورگر برای تبدیل وب‌سایت به اپلیکیشن اشاره می‌کردند.
 
چندی پیش افشاگری با نام Leopeva64، خبر از فلگ جدید مرورگر کروم به‌نام Web App Universal Install داد که به کاربران اجازه می‌داد بدون محدودیتی در سیستم‌عامل مورد استفاده‌شان، هر وب‌سایتی را که می‌خواهند به‌صورت یک اپلیکیشن روی دسکتاپ خود نصب کنند.
 
یکی‌دیگر از فلگ‌های گوگل کروم Shortcuts Not Apps نام دارد که به ایجاد میانبر کمک می‌کند و تنها کافی است روی یک لینک کلیک کنید. با استفاده از این فلگ دیگر نیازی به طی کردن روند نصب یک اپلیکیشن وجود ندارد.
 
قابلیت جدید گوگل کروم فقط در نسخه آزمایشی این مرورگر دردسترس است و مشخص نیست که چه زمانی به نسخه اصلی اضافه می‌شود.
کد مطلب : 22071
https://aftana.ir/vdcb8gb5.rhb5zpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی