شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 27 Apr 2024
جالب است ۰
گوگل در تلاش است تا ویژگی ارسال و دریافت پیام ازطریق ارتباط ماهواره‌ای را به نسخه بعدی اندروید اضافه کند.
گوگل در تلاش است تا ویژگی ارسال و دریافت پیام ازطریق ارتباط ماهواره‌ای را به نسخه بعدی اندروید اضافه کند.
 
به گزارش افتانا، سیستم‌عامل اندروید ۱۵ احتمالاً ویژگی‌ اتصال به ماهواره برای ارسال و دریافت پیام‌های متنی را به‌همراه خواهد داشت؛ چون شواهد این ویژگی در بتای اخیر اندروید ۱۴ کشف شده است.
 
در آخرین نسخه بتای اندروید ۱۴، گوگل صفحه‌ی جدید پیام‌رسانی ماهواره‌ای را اضافه کرده است که براساس آن، کاربر با حساب‌های موبایل واجدشرایط می‌تواند به‌زودی پیام‌های متنی را ازطریق ماهواره ارسال و دریافت کند. زمانی‌که این ویژگی دردسترس قرار بگیرد، دکمه‌ای برای فعال‌سازی آن ظاهر خواهد شد.
 
صفحه بتا فعلاً هیچ اپراتوری را مشخص نکرده است؛ اما دکمه‌ی More کاربر را به صفحه‌ی اپراتور T-Mobile منتقل می‌کند. این نکته نشان می‌دهد که احتمالاً تی‌موبایل در ارائه‌ی ویژگی یادشده‌ی برای اندروید ۱۵ دخالت خواهد کرد.
 
تی‌موبایل پیش‌ از این با اسپیس‌ایکس همکاری کرده بود تا اتصال نقاط کور شبکه را با استفاده از ماهواره بهبود بخشد. اسپیس‌ایکس ماهواره‌های Direct to Call خود را نیز پرتاب کرده است که از تمام گوشی‌های LTE می‌تواند پشتیبانی کند. احتمالاً قابلیت پیام‌رسانی ماهواره‌ای گوگل از این فناوری بهره خواهد برد.
 
ویژگی جدید هم برای ارتباطات روزمره و هم برای مواقع اضطراری کاربرد خواهد داشت. با‌این‌حال به‌گفته‌ی گوگل، ممکن است گاهی تحویل پیام با تأخیر مواجه شود و پوشش محدودی در برخی مناطق وجود داشته باشد. شرایط آب‌وهوا و موانع فیزیکی نیز می‌توانند بر کیفیت سیگنال اثر بگذارند.
 
افزون‌براین، گوگل در حال راه‌اندازی Satellite SOS است که احتمالاً با همکاری شرکت گارمین انجام خواهد شد. این ویژگی صرفاً برای استفاده در شرایط اضطراری طراحی شده است و علاوه‌بر آن می‌تواند از پیام‌رسانی متنی نیز پشتیبانی کند.
 
هنوز جزئیات ویژگی‌های ماهواره‌ای در اندروید ۱۵ رسماً تأیید نشده‌؛ اما گوگل قطعاً در تلاش است تا اتصال به ماهواره را برای گوشی‌های اندرویدی فراهم کند.
 
ارتباط ماهواره‌ای می‌تواند کیفیت پیام‌رسانی را به‌شدت برای کاربران بهبود بخشد؛ به‌ویژه برای کسانی که اغلب در مناطق با آنتن‌دهی ضعیف قرار دارند.
کد مطلب : 22073
https://aftana.ir/vdcdsz0x.yt0x56a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی