شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 27 Apr 2024
جالب است ۰
فریب ترفند بهارانه کلاهبردان سایبری را نخورید

رئیس‌جمهور عیدی نمی‌دهد  

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا به شهروندان هشدار داد: ارسال پیامک حاوی لینک جعلی «ثبت‌نام در سامانه دریافت عیدانه ریاست جمهوری» یکی از ترفندهای مجرمان سایبری است.
معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا به شهروندان هشدار داد: ارسال پیامک حاوی لینک جعلی «ثبت‌نام در سامانه دریافت عیدانه ریاست جمهوری» یکی از ترفندهای مجرمان سایبری است.
 
به گزارش افتانا، کلاهبرداران سایبری در کنار پیام‌های جعلی سهام عدالت و ثنا و ...، این‌بار با عیدی ریاست‌جمهوری به پیشواز بهار رفته‌اند و آن را ابزار کلاهبرداری‌های خود کرده‌اند.
 
سرهنگ رامين پاشايي، معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا، توضیح داد: بر اساس رصدهاي صورت گرفته در فضاي مجازي و همچنين ارسال شکوائيه‌هاي قضایی به اين پليس، مشخص است اين‌بار مجرمان سايبري با ارسال پيامک حاوي لينک آلوده و جعلي «ثبت‌نام در سامانه دريافت عيدانه رياست جمهوري»  مترصد کلاهبرداري از مجرمان سايبري هستند.
 
وی افزود: در اين راستا با اقدام عملياتي پليس فتا عليه مجرمان سايبري در اين حوزه طي چند روز اخير تعداد 155 سرشماره ارسال کننده پيامک هاي جعلي و بيش از 410 شماره حساب بانکي متعلق به مجرمان سايبري مورد شناسايي قرار گرفتند و ضمن هماهنگي با مراجع قضائي نسبت به مسدود سازي و اقدام قانوني عليه مرتکبان اين گونه جرايم صورت گرفته است . رصد جريانات کلاهبرداري متصور در فضاي سايبر در کارگروه هاي ويژه عملياتي در پليس فتا سراسر کشور در حال اجرا  مي باشد. بر اساس پيش‌بيني‌هاي صورت گرفته،  قطعا در ايام منتهي به پايان سال و آغاز نوروز 1403 شاهد افزايش تحرکات مجرمان سايبري با ترفندهاي مختلف از جمله  ارسال لينک‌هاي آلوده  و تماس تلفني شرکت در مسابقات مختلف راديو و تلويزيون خواهيم بود .
 
سرهنگ پاشايي در ادامه به هموطنان توصيه کرد: ضمن حفظ هوشياري و توجه به نکات آموزشي پليس فتا، فريب مجرمان سايبري را نخورند و در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طريق تماس تلفني با مرکز فوريت‌هاي سايبري با شماره تماس 096380 و يا مراجعه به سايت پليس فتا به آدرس cyberpolice.gov.ir با کارشناسان اين پليس در ميان بگذارند.
 
 
 
کد مطلب : 22078
https://aftana.ir/vdcivuar.t1ary2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی