شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 27 Apr 2024
جالب است ۰
دومین جشنواره «ایده تا محصول صنعت ارتباطات» با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات با رویکرد نوآوری در سطح ملی برگزار می‌شود.
دومین جشنواره «ایده تا محصول صنعت ارتباطات» با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات با رویکرد نوآوری در سطح ملی برگزار می‌شود.
 
به گزارش افتانا، در برگزاری دومین جشنواره ایده تا محصول صنعت ارتباطات، شرکت‌های صنعت ارتباطات، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مرکز تحقیق و توسعه همراه اول، صندوق نوآوری و شکوفایی، سندیکای صنعت مخابرات و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور حضور و همراهی فعال دارند.
 
محورهایی بر مبنای سه حوزه‌ اصلی برای این جشنواره در نظر گرفته شده‌است. حوزه اول، راهکار‌های هوش‌ مصنوعی در صنعت تلکام با محورهای طراحی و بهینه‌سازی عملکرد شبکه، نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه، دستیارهای هوشمند عملیات شبکه، راهکارهای امنیت مبتنی بر یادگیری ماشین، الگوریتم‌های هوش مصنوعی در تشخیص تقلب، بازاریابی مبتنی بر تحلیل داده و یادگیری ماشین، پیش‌بینی ریزش مشتری و چت‌بات‌های هوشمند است.
 
حوزه دوم، راهکار‌های نسل پنجم شبکه تلفن همراه و در بردارنده محورهای راهکارهای شبکه دسترسی رادیویی، راهکارهای لایه انتقال شبکه، راهکارهای لایه هسته شبکه، راهکارهای انتها به انتها، راهکارهای شبکه های اختصاصی، راهکارهای شبکه های slice-aware با هدف مدیریت ترافیک است
 
حوزه سوم، راهکارهای ابری و مراکز داده است و محورهایی همچون بهینه‌سازی مصرف انرژی در مراکز داده، پایش هوشمند مراکز داده، تخصیص هوشمند منابع در مراکز داده ابری، امنیت اطلاعات در مراکز داده ابری، کاربردهای صنعتی مراکز داده ابری و سرویس‌های پایه و کاربردی این حوزه را نمایندگی می کند.
 
بنابر اعلام مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، به طرح‌های برگزیده این جشنواره جوایز نقد و غیرنقدی و همچنین امکان سرمایه‌گذاری اعطا  و طرح های منتخب تا سقف 700 میلیارد ریال از حمایت‌های مالی برخوردار خواهند شد.
 
علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام و ارسال طرح تا 31 فروردین‌ماه 1403 به این لینک  مراجعه کنند.
 
کد مطلب : 22082
https://aftana.ir/vdcdxz0x.yt0xj6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی