شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 27 Apr 2024
جالب است ۰
کرم جدیدی به نام «موریس II» به‌طور بالقوه می‌تواند داده‌ها را سرقت یا روی سیستم بدافزار نصب کند.
منبع : Google
کرم جدیدی به نام «موریس II» به‌طور بالقوه می‌تواند داده‌ها را سرقت یا روی سیستم بدافزار نصب کند.
 
به گزارش افتانا، سیستم‌های هوش مصنوعی مانند ChatGPT و Gemini روزبه‌روز درحال پیشرفت هستند و استارتاپ‌ها و شرکت‌های فناوری، از آن‌‌ها در سرویس‌های خود استفاده می کنند. اما همانطور که این ابزارها آزادی بیشتری پیدا می‌کنند، راه‌های بالقوه حمله به آن‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند. حالا گروهی از محققان موفق به ساخت یک کرم کامپیوتری هوش مصنوعی شده‌اند که می‌تواند از یک سیستم به سیستمی دیگر منتقل شود و به‌طور بالقوه داده‌ها را سرقت یا روی سیستم بدافزار نصب کند.
 
بن ناسی، محقق Cornell Tech که بخشی از این تیم تحقیقاتی بوده می‌گوید: «با این وضعیت، اکنون شما اساساً توانایی انجام نوع جدیدی از حمله سایبری را در اختیار دارید که تاکنون وجود نداشت.»
 
ناسی به همراه همکاران خود، «استاو کوهن» و «ران بیتتون» این کرم رایانه‌ای که «موریس II» نام دارد را ساخته است. نام آن به کرم کامپیوتری موریس اصلی اشاره دارد که سال 1988 باعث هرج‌ومرج در سراسر اینترنت شد.
 
آن‌ها در مقاله خود نشان می‌دهند که کرم هوش مصنوعی موریس II چگونه می‌تواند به یک دستیار ایمیل هوش مصنوعی حمله کند و داده‌های ایمیل‌ها را از آن سرقت کند. همچنین می‌تواند برای کاربر پیام‌های اسپم ارسال کند که برای انجام این کار برخی حفاظت‌های امنیتی Gemini و ChatGPT را از بین می‌برد.
 
برای ساخت این کرم هوش مصنوعی، محققان از دستوری استفاده کرده‌اند که به‌طور خلاصه، به سیستم‌های هوش مصنوعی می‌گوید مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های بیشتر را در پاسخ‌های خود ارائه کنند.
 
این تحقیق درحالی انجام شده است که مدل‌های زبان بزرگ (LLM) در حال تبدیل‌شدن به مدل‌های چندوجهی هستند که می‌توانند وظایفی چون تولید تصویر و ویدیو را انجام دهند. درحالی که کرم‌های هوش مصنوعی هنوز چندان قابل شناسایی نیستند، چندین محقق اشاره کرده‌اند که این کرم‌ها یک خطر امنیتی محسوب می‌شود و استارتاپ‌ها، توسعه‌دهندگان و شرکت‌های فناوری باید نگران آن‌ها باشند.
کد مطلب : 22092
https://aftana.ir/vdcew78w.jh8woi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی