شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 18 May 2024
جالب است ۰
برپايه گزارشهاي شرکت هاي Prolexic و Arbor Networks , فعال در زمينه مبارزه با حمله هاي DDoS، تعداد و حجم اين نوع حمله ها روبه افزايش است.
منبع : مرکز اطلاع رسانی آپا

برپايه گزارشهاي شرکت هاي Prolexic و Arbor Networks , فعال در زمينه مبارزه با حمله هاي DDoS، تعداد و حجم اين نوع حمله ها روبه افزايش است. 

به گزارش افتانا در طول آخرين فصل سال گذشته، شرکت polexic متوجه افزايش ۴۵% حمله​هاي DDoS نسبت به زمان مشابه در سال ۲۰۱۰ و دو برابر شدن اين حمله​ها در سه​ماهه​ي سوم سال ۲۰۱۰ شد. به​گفته​ي مدير ارشد فناوري اين شرکت، به​نظر مي​رسد افزايش حمله​ها به سمت کم​شدن زمان حمله و افزايش حجم حمله​ها گرايش پيدا کرده است.

ميانگين پهناي باند ثبت شده حمله​ها در سه​ماهه​ي چهارم ۲۰۱۱، ۵.۲ گيگابيت بر ثانيه برآورد شده است، ميزاني بيشتر از ۱۴۸% در مقايسه با سه​ماهه​ي سوم. افزايش نسبي سالانه در ۲۰۱۱، ۱۳۶% گزارش شده است.

اين نتايج در گزارش منتشر شده از سوي Arbor Networks نيز تأييد شده است. نتيجه گيري​هاي اين شرکت برپايه​ي گزارش​هاي ۱۱۴ نماينده​ي آن در بخش​هاي مختلف تجاري استوار است. بيش از ۴۰% اين نمايندگي​ها گفته​اند که در سال گذشته شاهد افزايش پهناي باند حمله​ها به​ميزان ۱Gbps بوده​اند و ۱۳% از آنها اين افزايش را ۱۰Gbps گزارش داده​اند.

مهاجمان از ابزارهاي گوناگوني براي راه​انداختن حمله​هاي DDoS بهره مي​برند. هرچند در باره​ي بسياري از ابزارهاي قابل استفاده براي مبادرت به شروع چنين حمله​هايي به​اندازه​ي کافي اطلاع​رساني شده، اما بسياري از سازمان​ها در برابر محدوده​ي وسيعي از ابزارهاي قابل استفاده در اين حمله​ها و توسعه​ي آنها در سال​هاي اخير، احساس خطر نمي​کنند. اين ابزارها سيلاب​سازي تک کاربره(single user flooding) ، small host and shell booters، تروجان دسترسي از راه دور با قابليت سيلاب سازي، بات​هاي ساده و پيچيده​ي DDoS و خدمات تجاري DDoS را شامل مي​شود. بعضي از اين ابزارها مانند single user flooding tools و small host booter قادرند ديواره​هاي آتش enterprise-class را به زانو درآورند.
کد مطلب : 407
https://aftana.ir/vdcebf8eijh87.9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی