يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 19 May 2024
جالب است ۰
بررسی عملکرد کمیسیون افتای سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران در گفتگو با دبیر آن:

تلاش در جهت ساماندهی و آگاه سازی

دبير کميسيون افتاي سازمان نظام صنفي رايانه اي با اشاره به تشکیل کارگروهی ویژه با همکاری سازمان فناوری اطلاعات به عنوان رگولاتوری حوزه فاوا، ساماندهی ارائه ضد بدافزارهای خارجی را از دستاورد های مهم این کمیسیون معرفی کرد.
منبع : باشگاه خبرنگاران
دبير کميسيون افتاي سازمان نظام صنفي رايانه اي با اشاره به تشکیل کارگروهی ویژه با همکاری سازمان فناوری اطلاعات به عنوان رگولاتوری حوزه فاوا، ساماندهی ارائه ضد بدافزارهای خارجی را از دستاورد های مهم این کمیسیون معرفی کرد. 

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، با توجه به پایان یافتن سال ۹۱، سالی که درآغازین روزهایش مهمترین رویداد امنیتی را در طی سال های گذشته برای مسئولین و کارشناسان این حوزه به همراه داشته، و همچنین با توجه به اقداماتی که کمسیون افتا در سومین دوره فعالیت خود صورت داده و موجب تحرکی موثر در حوزه امنیت اطلاعات بوده است، مناسب دیدیم گفتگویی با مهندس علیرضا صالحی، دبیر کمسیون افتای سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران داشته باشیم وعملکرد این کمیسیون را در سالی که گذشت از زبان ایشان بشنویم. 

صالحی با اشاره به تشکیل کارگروهی ویژه با همکاری سازمان فناوری اطلاعات به عنوان رگولاتوری حوزه فاوا، ساماندهی ارائه ضد بدافزارهای خارجی را از دستاورد های مهم این کمیسیون معرفی کرد. 

وی در این باره توضیح داد: این کارگروه پس از تشکیل ۱۵ جلسه، نهایتاً آیین نامه ساماندهی ارائه ضد بدافزارهای خارجی را تدوین کرده که این آیین نامه در سازمان فناوری اطلاعات تحت بررسی است. این آیین نامه پس از نهایی شدن به عنوان شاخص ارزیابی و اعطای مجوز به شرکت های ارائه کننده محصولات و خدمات ضد بدافزاری به کار گرفته خواهد شد. 

دبیر کمسیون افتای سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران، تدوین تعرفه خدمات حوزه امنیت فناوری اطلاعات را از دیگر ثمرات عملکرد کمیسیون دانست و توضیح داد: این تعرفه برای نخستین بار در کارگروه مربوطه تدوین شده و در اختیار کارگروه ساماندهی بازار به عنوان مبنای عمل در بسیاری از مناقصات و طرح ها گذاشته شده است. 

وی در ادامه به استمرار برگزاری سری سمینارهای آشنایی اشاره کرد و گفت: در سال ۹۱ کمیسیون توانست سمینارهایی را درخصوص موضوعات مهم افتا برگزار کند که از آن جمله می توان به سمینار کاهش جرایم در حوزه مدیریت منابع انسانی، استانداردهای ریسک پذیری و کاهش مخاطرات کسب و کار و آشنایی با راه اندازی مراکز آگاهی رسانی، امنیتی(CERT)، اشاره کرد. 

ایشان همچنین تصریح کرد: ما همچنین تلاش کرده ایم به عنوان نقطه تعامل بخش خصوصی و بخش دولتی در سازمان های مختلف مورد وثوق قرار گیریم که لازم به ذکر است دستاورد هایی هم در این زمینه داشتیم که درسال آینده اجرایی خواهند شد. 

علیرضا صالحی درباره برنامه های سال آتی کمسیون افتای سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران نیز توضیح داد: تلاش سازمان بر این است که ارتباط با بخش تصمیم ساز و تصمیم گیر در حوزه امنیت فناوری اطلاعات را توسعه دهد، و سازمان فناوری اطلاعات را در انجام وظایف رگولاتوری و تدوین آیین نامه های ساماندهی یاری بخشد. 

وی بازنگری و روزآمد کردن تعرفه خدمات امنیت را متناسب با رشد فناوری، از دیگر برنامه های کمیسیون در سال جدید عنوان کرد. 

صالحی در انتها، آگاهی رسانی را از رسالت های مهم کمسیون افتا معرفی کرد و گفت: به همین منظور برنامه ریزی هایی جهت برگزاری سمینارهای تخصصی در این خصوص انجام شده، که از اردیبهشت ماه سال جاری برگزار خواهند شد و فهرست آن نیز متعاقباً اطلاع رسانی می گردد.
کد مطلب : 5077
https://aftana.ir/vdca.0nmk49nw05k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی