شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 18 May 2024
جالب است ۰
یك مقام مسوول در سازمان پدافند غیرعامل از راه‌اندازی رشته پدافند سایبری در مقطع كارشناسی ارشد در دانشگاه مالك اشتر در سال آینده خبر داد.
یك مقام مسوول در سازمان پدافند غیرعامل از راه‌اندازی رشته پدافند سایبری در مقطع كارشناسی ارشد در دانشگاه مالك اشتر در سال آینده خبر داد. 

به گزارش افتانا، محمدرضا فرجی پور، معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان پدافند غیر عامل كشور با اعلام این مطلب افزود: داوطلبان این رشته از میان فارغ التحصیلان رشته‌های علوم پایه و مهندسی انتخاب می شوند و دانشگاه یاد شده در مرحله اول به صورت دانش پذیر اقدام به تربیت دانشجو خواهد كرد. 

وی گفت: دانشگاه‌های دیگر مانند دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی و چند دانشگاه در تهران از سال‌های آینده اقدام به راه‌اندازی این رشته خواهند كرد. 

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان پدافند غیرعامل خاطرنشان كرد: در حال حاضر بیش از ۶۰۰ دانشجو و فارغ التحصیل در رشته پدافند غیرعامل در كشور وجود دارد و نیز دومین دوره از دانشجویان در مقطع دكتری رشته مدیریت راهبردی با گرایش پدافند غیرعامل در نیمسال دوم سال تحصیلی جاری مشغول به تحصیل شدند. وی همچنین درباره ارتباط میان صنعت و دانشگاه در حوزه سایبری گفت: در حال حاضر مراكز تحقیقاتی دارای منابع غنی علمی نیستند؛ از سوی دیگر نیز بخش صنعت پیشنهادی برای ارایه به بخش‌های علمی ندارد و در عمل هیچ‌كدام از این بخش‌ها به یكدیگر متصل نیستند. 

فرجی پور تاسیس كنسرسیوم‌های بزرگ را راه حل افزایش ارتباط میان صنعت و دانشگاه دانست و خاطرنشان كرد: در این صورت علاوه بر هم‌افزایی منابع كشور از بسیاری از موازی كاری‌ها جلوگیری خواهد شد.
کد مطلب : 535
https://aftana.ir/vdcgrn9n4ak9w.pra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی