پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 2 May 2024
جالب است ۰
دولت آمریکا فشارهای خود بر روسیه به منظور استرداد ادوارد اسنودن افشاگر جاسوسی سایبری دولت اوباما را افزایش داده است.
منبع : خبرگزاری فارس
دولت آمریکا فشارهای خود بر روسیه به منظور استرداد ادوارد اسنودن افشاگر جاسوسی سایبری دولت اوباما را افزایش داده است.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، اسنودن که تا چندی قبل برای آژانس امنیت ملی آمریکا کار می کرد، پس از افشای جاسوسی لحظه به لحظه و بی واسطه کاخ سفید از کاربران خدمات اینترنتی مایکروسافت، گوگل، یاهو، فیس بوک و ... از آمریکا گریخت و به هنگ کنگ رفت.

وی چند روز قبل با پروازی از هنگ کنگ وارد مسکو شد و در حالی که انتظار می رفت با پرواز دیگری مسکو را به مقصد هاوانا پایتخت کوبا ترک کند و از آنجا به اکوادور برود این کار را نکرده و ظاهرا هنوز در مسکو به سر می برد.

بررسی ها نشان می دهد که وی در پروازی که برای سفر به هاوانا از مسکو رزرو کرده بود نیز حضور نداشته است. خلبان هواپیما نیز عدم حضور وی را تایید کرده است.

به دنبال انتشار این خبر سخنگوی کاخ سفید گفت فرض ما این است که اسنودن کماکان در روسیه به سر می برد و روسیه باید وی را تحویل آمریکا دهد.

به گفته وی وزارتخانه های دادگستری و خارجه آمریکا در حال مذاکره در این زمینه با همتایان روس خود هستند و به دنبال توافق بر سر این مساله می باشند.

در همین حال جولیان آسانژ موسس سایت ویکی لیکس که با اسنودن در تماس است گفته این جوان سی ساله در شرایط خوبی است و در مکان امنی به سر می برد. وی از ارائه جزییات بیشتر در این زمینه خودداری کرده است.

برخی تحلیلگران معتقدند اسنودن در نهایت به یکی از کشورهای چپ گرای آمریکای لاتین که اتحاد قدرتمندی را در برابر زیاده خواهی های آمریکا تشکیل داده اند مسافرت خواهد کرد.
کد مطلب : 5723
https://aftana.ir/vdci.rawct1aypbc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی