شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 27 Apr 2024
جالب است ۰
ادوارد اسنودن افشاگر جاسوسی سایبری دولت آمریکا می‌گوید از اقدامی که کرده پشیمان نیست و از دولت روسیه می‌خواهد با پناهندگی موقت وی موافقت کند.
منبع : خبرگزاری فارس

ادوارد اسنودن افشاگر جاسوسی سایبری دولت آمریکا می‌گوید از اقدامی که کرده پشیمان نیست و از دولت روسیه می‌خواهد با پناهندگی موقت وی موافقت کند. 

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، اسنودن امیدوار است بتواند در نهایت راهی برای رفتن به یکی از کشورهای آمریکای لاتین پیدا کند. کشورهایی مانند ونزوئلا، نیکاراگوئه و اکوادور می‌گویند با اعطای پناهندگی به وی موافقند.

اسنودن در مورد افشاگری‌هایش گفته است: تصمیم من برای افشای جاسوسی دولت آمریکا یک تصمیم اخلاقی بود. این جاسوسی همه ما را تحت تاثیر قرار داده و برایمان هزینه در بر داشته است. اما این کار درستی بوده و من از این بابت متاسف نیستم.

وی که در جمع گروهی از فعالان حقوق بشری و در فرودگاه Sheremetyevo سخن می‌گفت، حدود ۲۰ روز است که از هنگ کنگ وارد روسیه شده و به علت ابطال گذرنامه‌اش توسط دولت آمریکا فعلا نمی‌تواند به کشور دیگری برود. اما در صورت اعطای پناهندگی از این امکان برخوردار خواهد شد.

اسنودن همچنین در بیانیه ای که در سایت ویکی لیکس منتشر شده به برخی اتهامات وارده پاسخ داده و از جمله گفته است: من دنبال پولدار شدن یا فروش اسرار آمریکا نیستم. من برای تامین امنیت خودم با هیچ دولت خارجی شریک نشده‌ام. در عوض هر چیزی که می‌دانستم را به عموم مردم گفتم. آنچه که بر همه ما تاثیر دارد را باید در روشنایی روز برای همه مردم بازگو کرد. من از دنیا خواستار اجرای عدالت هستم.

وی که از پذیرش تقاضای پناهندگی سیاسی خود از سوی دولت ونزوئلا استقبال کرده، از روسیه هم خواسته تا زمانی که مشکل مسافرتش حل شود بتواند در این کشور باقی بماند. این در حالی است که رایزنی‌های اوباما و پوتین بر سر سرنوشت اسنودن کماکان ادامه دارد.

کد مطلب : 5868
https://aftana.ir/vdci.qawct1avvbc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی