شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 27 Apr 2024
جالب است ۰
در سومین همایش و نمایشگاه بانکداری الکترونیک:

جیرینگ خدمات پرداخت همراه و بانکداری همراه ارائه می کند

برگزاري همايش هدفمند و منظم سالانه با محورهاي فناوري پيشرفته و با اعلام سیاست های این حوزه از سوی بانک مرکزی قطعاً می تواند در ارتقاي جایگاه کسب و کارهای مرتبط با این حوزه مؤثر واقع شود.
مدیرعامل جیرینگ گفت: با عنايت به نوپایی بانكداري الكترونيك در ايران، به نظر مي رسد پيگيری مباحث مربوط به توسعه این حوزه در چارچوب همايش ها و نشست های گوناگون می تواند در پيشبرد آن دركشور نقش مؤثری داشته باشد.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، مهندس علیرضا طلوع با بیان مطلب فوق اظهار داشت: برگزاري همايش هدفمند و منظم سالانه با محورهاي فناوري پيشرفته و با اعلام سیاست های این حوزه از سوی بانک مرکزی قطعاً می تواند در ارتقاي جایگاه کسب و کارهای مرتبط با این حوزه مؤثر واقع شود.

وی افزود: بکارگیری فناوری اطلاعات و تلفن همراه برای ارائه سرویس های جدید در مسیر فرهنگ سازی این حوزه موثر است که این امر می بایست در دو سطح متخصصان و کاربران مورد بررسی قرار گیرد.

طلوع بیان داشت: علیرغم فرهنگ سازی های انجام شده، در حال حاضر عمده کاربران سرویس های بانکداری الکترونیک صرفا در تهران و شهر های بزرگ هستند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ضریب نفوذ بالای تلفن همراه می توان از این ابزار به عنوان مکمل در رشد و توسعه پرداخت های الکترونیکی در سایر نقاط کشور استفاده کرد که تبیین این مبحث در همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت باعث ایجاد فرهنگ سازی در لایه متخصصان خواهد شد.

علیرضا طلوع اظهار داشت: جیرینگ به عنوان نخستین کیف پول همراه ایران و تنها عضو جامعه اپراتورهای تلفن همراه با هدف معرفی و ارائه خدمات در دو حوزه پرداخت همراه و بانکداری همراه در این همایش شرکت می کند.

مدیرعامل شرکت جیرینگ تصریح کرد: هدف ما ارائه سرویس های نوین مالی مبتنی بر تلفن همراه ، با ایجاد تمایز برای مشتریان از سایر رقبا است و این همایش فرصتی است تا با جامعه هدف مشتریان شرکتی که شامل بانکها , موسسات مالی و اعتباری و شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت می شوند تعامل داشته و همکاری های خود را توسعه دهیم.

مهندس علیرضا طلوع افزود: همچنین در نظر داریم با نمایندگان ناظر حوزه بانکی و پرداخت به مذاکره و تعامل هر چه بیشتر پرداخته و از سرویس های جدید خود رونمایی کنیم .

وی بیان داشت: از مهم ترین دلایل حضور جیرینگ در این همایش آشنایی با دستاوردهای بازیگران حوزه بانکداری و پرداخت الکترونیک و نیازهای مشتریان است.

وی اظهار داشت: کیف پول همراه جیرینگ سامانه ای برای مدیریت امور مالی و پرداختهای خرد است و همچنین به عنوان اولین و تنها کیف پول همراه ایران در انجمن GSMA ثبت و به رسمیت شناخته شده است.

طلوع گفت: شرکت جیرینگ در راستای گسترش خدمت رسانی به مشتریان سازمان ها در حوزه خدمات مالی همراه در کنار بازیگران کلیدی این عرصه نظیر بانک ها، شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت و سایر فعالان پرداخت تحت نظارت بانک مرکزی فعالیت می کند.

مدیرعامل شرکت جیرینگ گفت: طی سال‌‌های اخیر روش‌های پرداخت کاربران ایرانی به میزان قابل توجهی تغییر یافته و استفاده از روش‌های پرداخت الکترونیکی و پرداخت همراه تاثیر بسیار زیادی بر نحوه زندگی، دریافت خدمات و یا خرید کالا داشته است.

وی گفت: ایجاد روش‌‌های دریافت و پرداخت الکترونیکی بر بستر تلفن همراه با توجه به ویژگی‌‌های آن، فضایی بی انتها از بحث‌‌های علمی و انواع طرح‌‌ها و ابتکارات را در این حوزه به وجود آورده است.

وی تصریح کرد: علت اصلی این امر تغییر روند کاربران در استفاده از روش‌های پرداخت و معطوف شدن توجه آنها به روش‌هایی است که به شکل ساده، ایمن و مستقل از مکان و زمان، خدمات مورد نیاز آنها را در اختیارشان قراردهد.

طلوع اظهار داشت: واژه کیف پول همراه در راستای همین تحولات و خدمات نوین پرداخت الکترونیک ایجاد شده است. کیف پول همراه یک منبع داده بر روی کارت هوشمند و یا تلفن همراه است که اطلاعات مربوط به حساب بانکی مشتری و یا ابزارهای پرداخت نظیر کارت نقدی، اعتباری و پیش پرداخت را به صورت امن ذخیره می کند و امکان پرداخت از طریق تلفن همراه و یا کارت هوشمند را در اختیار مشتری قرار می‌‌دهد.

وی افزود: ارزش و اهمیت استفاده از کیف پول همراه برای هر یک از بازیگران اکوسیستم آن در ایران مشخص و غیرقابل انکار است که رگولاتور بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری، اپراتورها، کاربران و شرکت‌های پرداخت الکترونیک، ۵ رکن اصلی این خدمات در کشور هستند.

وی گفت: با توجه به مزایای این روش پرداخت و همچنین گستردگی استفاده از خدمات همراه، خدمات مالی همراه به عنوان یکی از پرکاربردترین نیازمندی‌‌های روز، اپراتورهای تلفن همراه، بانک‌‌ها و بسیاری از مؤسسات مالی و اعتباری را بر آن داشته تا خدمات ویژه‌‌ای را در این زمینه برای کاربرانشان ارائه دهند.

مدیرعامل شرکت جیرینگ گفت: در این میان نقش بانک مرکزی نیز به عنوان تنها رگولاتور خدمات مالی و بانکی کشور در جهت ایجاد بسترهای و همچنین تدوین قوانین و استانداردهای لازم بسیار مهم و تأثیرگذار است.

مهندس علیرضا طلوع بیان داشت: خدمات و محصولات ارائه شده جیرینگ به بانک ها و شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت عبارتند از: همبانک ، جیرینگ کارت، رمز یکبار مصرف(OTP) ،سر شماره پیامک اختصاصی و برچسب نام و رمز شارژ(PIN) و شارژ مستقیم(Top-Up).

به گفته مدیرعامل جیرینگ، این شرکت در این همایش در نظر دارد از چندین خدمت جدید خود به بانک ها و شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت رونمایی کند.

طلوع گفت: توسعه و کاربری فناوری اطلاعات در حوزه های مختلف به ویژه در حوزه بانکداری، حاصل قابلیت های آنست که امروزه در دنیای کسب و کار با اقبال فراوان روبرو شده است.
وی ادامه داد و گفت: حوزه مدیریت فناوری اطلاعات در سیستم بانکداری امروز نقش مهمی دارد و تصور بانکداری بدون فناوری اطلاعات نا ممکن است لیکن فناوری اطلاعات محور اصلی خلق ارزش در سیستم بانکداری به شمار می رود.

طلوع بیان داشت: تاثیر این فناوری چنان است که علاوه بر شکل گیری نظام بانکی بر محور آن، هنوز این فناوری پیشران اصلی بانکداری نوین به شمار می رود.

مدیرعامل شرکت جیرینگ در پایان گفت: بانکداری ایران هم به برکت این حضور و نقش آفرینی فعال ، همسو با روندهای جهانی گام برداشته و به رغم عدم توسعه در بخش ها و ابزارهای مالی، در این بخش پیشرفت های شگرفی صورت گرفته است که می بایست به بهترین شکل از فناوری اطلاعات در جهت تحول و نوسازی نظام بانکی استفاده کرد.

سومین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت در روزهای ۱۶ و ۱۷ دی ماه در مرکز همایش های برج میلاد تهران برگزار می شود.

اطلاعات بیشتر در خصوص این همایش در سایت اینترنتی : http://conf.mbri.ac.ir/ebps۳ قابل دسترسی است.
کد مطلب : 6907
https://aftana.ir/vdcd.z092yt0n5a26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی