چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 15 May 2024
جالب است ۰
دانشگاه‌ها، موسسات علمی، آموزشی و پژوهشی، انجمن‌های علمی و شرکتها و موسسات پژوهشی و دانش بنیان از جمله شرکت کنندگان حقوقی در این جشنواره هستند که آثار آنها در این کارگروه مورد بررسی قرار می‌گیرد
تعداد ۱۰ کمیته تخصصی برای بررسی تقاضاهای ارسال شده به دبیرخانه کارگروه پژوهش و نوآوری در مورد انتخاب برترین های جشنواره ملی فاوا تشکیل شد.

به گزارش افتانا، دومین جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات یادواره شهید دکتر قندی، ۲۷ اردیبهشت ماه ۹۱ و همزمان با هفته ارتباطات برگزار می شود و براین اساس کارگروه پژوهش و نوآوری این جشنواره انتخاب برترین‌های عرصه آموزش، پژوهش و فناوری، بزرگداشت نخبگان عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور و معرفی نوآوری‌های برتر در حوزه‌ICT را مدنظر قرار داده است.

دانشگاه‌ها، موسسات علمی، آموزشی و پژوهشی، انجمن‌های علمی و شرکتها و موسسات پژوهشی و دانش بنیان از جمله شرکت کنندگان حقوقی در این جشنواره هستند که آثار آنها در این کارگروه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مهدی اخوان بهابادی رئیس کارگروه پژوهش و نوآوری دومین جشنواره ملی فاوا تحرک بخشیدن به فعالیت‌های در حال اجرا در این حوزه و شناسایی و پرورش استعدادها در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات را از جمله اهداف این کارگروه اعلام و خاطرنشان کرد: جامعه هدف در این کارگروه بسیار گسترده بوده و تاکنون استقبال خوبی از سوی جامعه هدف تعریف شده در این کارگروه برای حضور در این جشنواره صورت گرفته است.

وی درباره شاخص‌های ارزیابی تعریف شده در این حوزه گفت: متقاضیان حقوقی در دو بخش آموزشی و پژوهشی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند که دوره های آموزشی رسمی ارائه شده در حوزه فاوا، میزان بکارگیری فاوا در فرایندهای کاری، برگزاری کنفرانس‌های بین المللی و داخلی در حوزه مرتبط با فاوا و اجرای پروژه‌های تحقیقاتی که برای اولین بار در ایران و در حوزه فاوا انجام شده از جمله شاخص‌های آن محسوب می‌شود.

اخوان افزود: آثار ارسالی از سوی شرکت کنندگان در بخش حقیقی نیز در سه بخش آموزش، پژوهش و انتشارات مورد بررسی قرار می‌گیرد که عناوین دوره‌های آموزشی یا کارگاه تخصصی، مقالات منتشر شده و یا ترجمه شده، پایان نامه های مرتبط و طرح‌های پژوهش پایان یافته و اختراع یا نوآوری‌های موجود در این حوزه از جمله شاخص‌های تعریف شده است.

 ارزیابی‌های برترین های فاوا براساس مدارک ارسال شده از سوی متقاضیان و توسط گروهی از داوران از تمامی سازمان‌های مرتبط نظیر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان فناوری اطلاعات، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، سازمان تنظیم مقررات و شرکت ارتباطات زیرساخت در کمیته‌های تخصصی صورت می‌گیرد.

در دومین جشنواره ملی فاوا، پژوهشگران و استادان و دانشجویان برتر در حوزه ارتباطات و فناروی اطلاعات معرفی خواهند شد و همچنین کتاب‌های منتشر شده و نوآوریهای برتر در حوزه فاوا نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.
کد مطلب : 833
https://aftana.ir/vdchtxn6d23nx.ft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی