چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 8 May 2024
جالب است ۰
معاون بانکداری الکترونیکی بانک آینده:

باید توانمندی‌های کشور را در بانکداری الکترونیکی به‌کارگیریم

برخورد نزدیک با آینده- اختصاصی افتانا
معاون بانکداری الکترونیکی بانک آینده: تلاش ما در بانک آینده توجه به تمام توانمندی‌های موجود در بازار است، از جمله توانمندی‌های رو به رشد آی تی کشور و بسیاری از محصولاتی که ارائه می‌دهیم، حاصل ایده‌های جوانانی است که در قالب استارتاپ از آنها حمایت‌کرده‌ایم.

سودابه محمدپور
معاون بانکداری الکترونیکی بانک آینده: تلاش ما در بانک آینده توجه به تمام توانمندی‌های موجود در بازار است، از جمله توانمندی‌های رو به رشد آی تی کشور و بسیاری از محصولاتی که ارائه می‌دهیم، حاصل ایده‌های جوانانی است که در قالب استارتاپ از آنها حمایت‌کرده‌ایم.

به گزارش مؤسسه دیده‌بان آی تی، نشست خبری بانک آینده روز یکشنبه هجدهم مردادماه ۹۴ با حضور تعدادی از مسئولان این بانک و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد. 

مهندس عبدالرضا شریفی حسینی، معاون بانکداری الکترونیکی بانک آینده در جمع خبرنگاران به نقش جدی بانک‌ها در توسعه فناوری و ارائه محصولات جدید به مشتریان برای ایجاد زیرساخت بهتر در راستای افزایش کیفیت زندگی اشاره کرد و گفت: ما در صنعت بانکداری کشورمان هم‌پا و شاید گاهی پیش‌تر از جهان، محصولات مدرنی را به‌کار می‌گیریم. بانک آینده نیز همواره سعی در داشتن جایگاهی پیشرو داشته است. 

وی با اشاره به رویکرد بانک آینده در توسعه محصولات بانکداری الکترونیکی، به نقش کاربردپذیری و شخصی‌سازی این دسته از محصولات اشاره کرد. وی در مورد مفهوم «برخورد نزدیک با آینده» به اهمیت همراهی با مشتریان و مخاطبان بانک در همه زمینه ها و بویژه در کنار مشتری برای درک نیازهای مرتبط با امور خدمات بانکداری آنها به عنوان رویکرد خاص بانک آینده اشاره کرد و تجربه کاربری، شخصی‌سازی محصولات برای سازمان‌ها و مشتریان حقیقی و کاربردپذیری محصولات ارائه‌شده را از مهم‌ترین مسائل مورد توجه این بانک برشمرد. 

معاون بانکداری الکترونیکی بانک آینده به استفاده از مدل مشارکتی اشاره کرد و گفت: ما سعی داریم که از مشارکت سازمان‌ها در بانکداری استفاده کنیم تا همه کارها را صرفاً خود بانک انجام ندهد و اگرچه که بانک آینده یک بانک خرده‌فروش است ولی ما سعی می‌کنیم محصولات ویژه و خاص این سازمان‌ها را به آنها ارائه دهیم. برای داشتن ارتباط نزدیک با کاربران نهایی نیز پیشخوان مجازی بانک آینده را برای تحویل خدمات در محل به مشتریان طراحی کرده‌ایم که با این شرایط اکنون حدود ۸۰ درصد خدمات مشتریان به‌صورت غیرحضوری صورت می‌گیرد. ما سعی در برقراری ارتباط نزدیک با زندگی مشتریان خود داریم تا با آنها در داشتن برنامه‌های دقیق‌تر و مناسب‌تر همراه باشیم. 

وی ادامه داد: بانک آینده با «مجموعه خدمات نوین بانکداری الکترونیکی» ، نیاز او را شناسایی و راه‌حلی مناسب برای آن ارائه می‌دهد. راه‌حلی که با دید آینده نگر این بانک توسعه می‌یابد. در این برخورد نزدیک، فاصله بانک با مشتری از میان می رود و درک بیشتری همراه با تعامل در ارایه خدمات بانکداری الکترونیکی توسط کاربر تجربه می شود و این همان برخورد نزدیک با آینده است. این‌گونه و با تکیه بر مفهوم «برخورد نزدیک با آینده»، تجربه «نزدیک بودن»، محور یگانه و کلیدی در تعریف و توسعه خدمات بانکداری الکترونیکی معرفی می‌شود و مشتریان و مخاطبان در راستای تجربه‌ای متفاوت، شخصی و متناسب‌سازی شده، خدمات بانکداری الکترونیکی بانک آینده را دریافت می‌کنند. برخی از این خدمات شامل «پیشخوان مجازی»، «پیشخوان تلفنی»، «سامانه هدف» و چندین برنامه کاربردی بانکداری همراه هستند. در «پیشخوان مجازی»، ارتباط نزدیک با آینده با ارائه خدمات تحویل در محل میسر می شود، در «پیشخوان تلفنی» برای اولین بار در کشور، خدمات بانکی به درخواستی با یک تلفن در محل مشتری تحویل می‌شود. در «سامانه هدف»، رویکرد «رخورد نزدیک» از جنس تعامل و درک نیازها و مراقبت و راهنمایی مشتری از نزدیک است. شخصی‌سازی خدمات بانکداری الکترونیکی پیش‌نیازی نیاز دارد که همان نزدیک بودن به فرهنگ و رفتار کاربر برای درک متقابل نیازها و ارائه راه‌حل مناسب برای وی است.

وی ضمن اشاره به ارائه محصولاتی مانند «خودپرداز غیر نقد»، «سینما کارت» و کارت برگشت نقدی «ایران کارت» و همچنین توسعه شبکه خودپردازهای بانک از تجربه‌های موفق مشارکت و ارتباط با سازمان‌های دیگر در ارائه خدمات بانکداری الکترونیکی بوده است، اظهار داشت: یکی از سیاست‌های بانک آینده در طراحی محصول این است که با ارائه محصولاتی که به بهبود زندگی افراد کمک کند آرام‌آرام او را تبدیل به مشتری وفادار خود کنیم. تمام تلاش ما عامه کردن محصولاتی است که ارائه می‌دهیم تا مشتریان هر بانکی بتوانند از خدمات بانکداری الکترونیکی در قالب بانک آینده بهره گیرند و هرگز در کسب سود، نگاه کوتاه‌مدت نداریم. از طرفی توجه به مشتریان مسئله‌ای است که این روزها بسیار دارای اهمیت است و راه‌اندازی باشگاه مشتریان در اغلب سازمان‌ها و بخش خصوصی از جمله بانک آینده در همین راستاست. 

مهندس شریفی تصریح کرد: تلاش ما توجه به تمام توانمندی‌های موجود در بازار است از جمله توانمندی‌های رو به رشد آی تی کشور. بسیاری از محصولاتی که ما ارائه می‌دهیم، به‌ویژه محصولات موبایلی، ایده‌های جوانانی است که در قالب استارتاپ از آنها حمایت‌کرده‌ایم. 

گفتنی است که بانک آینده به استناد مصوبه یک هزار و یکصد و سی و هفتمین جلسه شورای پول و اعتبار از ادغام بانک تات، مؤسسه اعتباری صالحین و مؤسسه اعتباری آتی در تیرماه سال ۱۳۹۱ شکل گرفت. گسترش بانکداری مجازی، تمرکز بر فعالیت‌های بانکداری بین‌الملل، حرکت در جهت تشکیل مؤسسه مالی مادر تخصصی چندمنظوره، افزایش مستمر بهره‌وری سرمایه‌های انسانی و قدرت خلاقیت، تخصص و تعلق سازمانی آنها، مهندسی فرآیندها و کاهش قیمت تمام‌شده محصولات و خدمات برای مشتریان، هم‌زمان با افزایش کیفیت آنها و به‌طورکلی ارزش‌آفرینی مستمر و در حد اعلا برای تمام گروه‌های ذی‌نفع بانک از استراتژی‌های بنیادین تأسیس این بانک است.

کد مطلب : 9913
https://aftana.ir/vdcd.f0n2yt0nsa26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی