شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 27 Apr 2024
جالب است ۰
هفته گذشته در نظام صنفی رایانه‌ای ارائه شد:

پیشنهاد تشکیل کمیسیون کشوری سخت‌افزار

آزاده داننده رییس سازمان و رییس کمیسیون سخت‌افزار نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در این جلسه حضور نداشت. البته داننده در حالی ریاست کمیسیون را برعهده دارد که خود فعال حوزه سخت‌افزار نیست.
منبع : روزنامه فناوران
جلسه فعالان صنف سخت‌افزار با کاظم آیت‌اللهی رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور روز سه‌شنبه هفته گذشته در محل سازمان برگزار شد. 

به گزارش افتانا(پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، این جلسه به صورت غیررسمی و با عنوان خیرمقدم فعالان صنف سخت‌افزار به رییس جدید سازمان نصر کشور برگزار شد و در آن مسایل مختلف این صنف و مطالبات آنها از سازمان نظام صنفی رایانه‌ای مطرح شد.
مهم‌ترین پیشنهاد مطرح شده در این جلسه تشکیل کیمسیون کشوری سخت‌افزار بود که ظاهرا با استقبال رییس سازمان نصر کشور روبه‌رو شده است. نکته دیگر در این جلسه این که آزاده داننده رییس سازمان و رییس کمیسیون سخت‌افزار نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در این جلسه حضور نداشت. البته داننده در حالی ریاست کمیسیون را برعهده دارد که خود فعال حوزه سخت‌افزار نیست. 

آیت‌اللهی: نظر کمیسیون ها تعیین کننده است
کاظم آیت‌اللهی رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در مورد این دیدار به خبرنگار ما گفت: هدف از این جلسه بیشتر دید و بازدید بود و دوستان لطف داشتند و برای تبریک آمده بودند. 

وی در مورد مسایل مطرح شده در این جلسه گفت: حاضران در جلسه در مورد روال کار کارشناسی در سازمان نظرات خود را بیان کردند. بنده هم نظراتم را گفتم که تمام کمیسیون‌های تخصصی، بازوهای کارشناسی سازمان هستند و نظرات‌شان در روند کار سازمان تعیین کننده است. 

وی افزود: از دوستان خواستیم که نظرات‌شان را جمع کرده و به ما اعلام کنند. آنها نیز برای تقویت کمیسیون و نظرات کارشناسی در حوزه سخت‌افزار اعلام آمادگی کردند که بنده هم از سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران خواستم در این راه با دوستان همراهی کند. 

آیت‌اللهی گفت: پیشنهاد دوستان این بود که کمیسیون کشوری سخت‌افزار تشکیل شود. البته ما اکنون کمیسیون سامان بخشی و نظم‌دهی به بازار را داریم که بخشی از مطالبات فعالان سخت افزار از طریق این کمیسیون قابل پیگیری است. 

با این حال معتقدم هر چقدر نظرات کارشناسی بیشتر جمع شود، نتیجه بهتری می‌گیریم و نظر دوستان هم در همین راستاست. 

رییس سازمان نصر کشور در مورد این که آیا در این جلسه بحث در مورد اختلافات سخت‌افزاری‌ها با ریاست سازمان نصر تهران هم مطرح شد یا نه، گفت: بنده از این که بحث یک طرفه‌ای به وجود بیاید پرهیز داشتم و معتقدم اگر قرار است در این زمینه بحثی صورت بگیرد باید هر دو طرف در جلسه حضور داشته باشند. گرچه فکر می‌کنم اصلا نیازی به برگزاری نشست به این منظور نیست و روال کار کاملا شفاف است. 

آیت‌اللهی همچنین در مورد حضورش در نمایشگاه کامپیوتر مشهد گفت: نمایشگاه خوبی در آنجا برپا شده بود. که به دوستان در آن نمایشگاه پیشنهاد کردم بحث گردشگری الکترونیکی را جدی بگیرند. 

وی افزود: شهر مشهد در سال پذیرای ۲۰ میلیون زایر و گردشگر است و ظرفیت خوبی برای استفاده از فناوری اطلاعات در حوزه گردشگری دارد. البته هم کارهای خوبی در این زمینه انجام شده که باید ادامه پیدا کند.

غروی‌‌رام: برخورد ها مثبت بود
حسین غروی‌رام از فعالان حوزه سخت‌افزار و نایب رییس کمیسیون سخت‌افزار سازمان نصر تهران و یکی از حاضران این جلسه نیز وی گفت: جلسه‌ای غیر رسمی با رییس جدید سازمان نصر کشور برگزار شد تا به ایشان به خاطر انتصاب‌شان تبریک بگوییم. 

وی در مورد مسایل مطرح شده در این جلسه گفت: فعالان این حوزه هرکدام نظر خود را ارایه کردند و پیشنهادی که به صورت رسمی باشد یا مصوبه کمیسیون سخت‌افزار را داشته باشد ارایه نشد. 

غروی‌رام در مورد بحث کمیسیون کشوری سخت‌افزار گفت: یکی از پیشنهادات مطرح شده این موضوع بود. روز چهارشنبه نیز در جلسه کمیسیون که در مجمع واردات برگزار شد، بحث کمیسیون کشوری شبکه مطرح شد و با نظر اعضا قرار شد مطالعات بیشتری در این خصوص صورت بگیرد. 

وی افزود: برخورد آقای آیت‌اللهی در این جلسه مثبت بود و امیدوارم در کارشان موفق باشند.

قمی: قطعا نمی‌مانم
حمیدرضا قمی دبیرکل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در این جلسه حضور نداشت اما در مورد پیشنهاد تشکیل کمیسیون کشوری سخت‌افزار گفت: این موضوع باید مسیر قانونی خود را طی کند. 

وی افزود: روال قانونی به این ترتیب است که این پیشنهاد یا باید از سوی هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان‌ها و یا از سوی بخشی را اعضای شورای مرکزی کشور مطرح شود. 

قمی افزود: کمیسیون کشوری سخت‌افزار باید تمام ابعاد کار را در نظر گرفته و منافع وارد‌کنندگان، تولیدکنندگان و توزیع کنندگان در آن لحاظ شود. 

قمی با اشاره به کمیسیون کشوری ساماندهی و نظم‌بخشی بازار گفت: بخشی از وظایف این کمیسیون مربوط به بخش سخت‌افزار است و عملا امور کشوری سخت‌افزار از طریق این کمیسیون قابل انجام و پیگیری است. 

اتفاقا آقای غروی‌رام نیز عضو این کمیسیون است، هرچند که اخیرا در جلسات آن حضور ندارد. با این حال باید دید پیشنهاد دوستان در مورد کمیسیون کشوری سخت‌افزار با چه شرح وظایفی است و بعد می‌توان دقیقا گفت این کمیسیون با کمیسیون ساماندهی یکی است یا نه. 

دبیر کل سازمان نضام صنفی رایانه‌ای کشور و دبیر استان تهران در مورد بحث‌های مطرح شده در مورد ساختمان مشترک مورد استفاده این دو سازمان و بحث دریافت اجاره از سازمان کشوری گفت: چنین چیزی مطرح نیست. 

در اینکه دبیرخانه این دو سازمان نباید یکی باشد شکی نیست، اما مدل جداسازی و انتقال به بنده سپرده شده و بنده هم در حال تدوین طرحی در این زمینه هستم. 

قمی در مورد شایعه کناره‌گیری‌اش از دبیرخانه سازمان نظام صنفی در آینده‌ای نزدیک گفت: بنده به روسای سازمان کشور و تهران اعلام کرده‌ام که مدت زیادی در خدمت آنها نخواهم بود و در آینده نزدیک از این دو سمت کناره‌گیری خواهم کرد. 

وی در مورد زمان این موضوع گفت: بستگی به فرآیند جداسازی دبیرخانه‌ها دارد.
کد مطلب : 4715
https://aftana.ir/vdci.za5ct1aywbc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی