یک سازمان حمایت از مشتریان ادعا میکند شکافی در سیستم ثبت نقد وبسایت «ای بی» به فروشندگان کالاهای بیکیفیت اجازه میدهد نقدهای مثبت را به کالاهایشان بچسبانند و مشتریان را فریب دهند.
منبع : خبرگزاری مهر
یک سازمان حمایت از مشتریان ادعا میکند شکافی در سیستم ثبت نقد وبسایت «ای بی» به فروشندگان کالاهای بیکیفیت اجازه میدهد نقدهای مثبت را به کالاهایشان بچسبانند و مشتریان را فریب دهند.
به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، افراد سودجو با سوءاستفاده از شکافی در سیستم ثبت نقد درباره یک کالا در وبسایت «ای بی» مشتریان را فریب دادهاند.
گروه حمایت از مصرفکننده ادعا میکند فروشندگان کالاها در این وبسایت میتوانند با استفاده از سیستم ثبت نقد درباره کالاها، یک نقد خوب را به محصولی با کیفیت پایین بچسبانند.
هنگامی که کالاها برای فروش در وبسایت ای بی عرضه میشوند، ID کالا اطلاعات مرتبط با آن را از مخزن اصلی اطلاعات دریافت میکند تا فرایند فهرستبندی و همچنین نقد و اظهارنظر درباره آن تسهیل شود.
درنتیجه نقدهای مربوط به تمام فهرستبندیهای کالاهای مشابه بدون در نظر گرفتن فروشنده یا شرایط محصول، به اشتراک گذاشتهمیشود.
این بدان معناست که فروشنده یک کالای نامرغوب میتواند نقدهای مثبت از کالاهای محبوب شرکتهایی مانند اپل و سامسونگ را به محصولات تقلبی خود بچسباند. به این ترتیب مشتریان گمراه میشوند.
این سازمان اکنون از مقامات دولتی خواسته تا وبسایتهایی مانند ای بی را مجبور کنند برای جلوگیری از این روند اقداماتی انجام دهند.