شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 27 Apr 2024
جالب است ۰
مدیرعامل سابق سیسکو معتقد است که هوش مصنوعی نقش مهمی را در آینده امنیت سایبری بازی خواهد کرد.
مدیرعامل سابق سیسکو معتقد است که هوش مصنوعی نقش مهمی را در آینده امنیت سایبری بازی خواهد کرد.
 
به گزارش افتانا، آینده امنیت سایبری، نقش هوش مصنوعی و بینش درباره چشم‌انداز سرمایه‌گذاری در صنعت امنیت سایبری، نکات کلیدی در گفت‌وگوی بین اکثر تحلیلگران این صنعت به‌خصوص بزرگان است.
 
به گفته چیمبرز، مدیرعامل JC2 Ventures و مدیرعامل سابق سیسکو مدل‌های امنیت سایبری قدیمی که مخدوش و پیچیده بودند، این روزها دیگر کارساز نخواهند بود. او آینده امنیت را به عنوان یک بازی معماری متصور است که رویکردی ۳۶۰ درجه، از ارزیابی ریسک و پیشگیری تا بازیابی را در بر می‌گیرد.
 
وی گفت: من فکر می‌کنم امنیت آینده را به‌گونه‌ای خواهید دید که گویی یک نمایش معماری را تماشا می‌کنید؛ جایی که شما را در مقابل همتایان شما قرار خواهد داد. اگر پول سرمایه‌گذاری می‌کنید، کجا باید آن را سرمایه‌گذاری کنید؟ این سرمایه‌گذاری چگونه بیمه سایبری شما را کاهش می‌دهد یا از طریق آن کار می‌کند؟ چگونه می‌توان از حملات سایبری به‌محض شروع آن‌ها جلوگیری کرد و آن‌ها را به سرعت رد کرد؟ چگونه از آن‌ها خلاص می‌شوید؟
 
چمبرز همچنین افزود: با هیجان‌انگیزتر شدن و نوآوری این بخش، نسل جدیدی از رهبران امنیتی ظهور خواهند کرد.
 

هوش مصنوعی، تشخیص صدا و ادغام آن‌ها با امنیت

به گفته چیمبرز، هوش مصنوعی بزرگتر از مجموع فضای ابری و اینترنت خواهد بود و نقش مهمی در امنیت آینده خواهد داشت. هوش مصنوعی یک عامل کلیدی برای ساده‌سازی امنیت و ادغام آن در سیستم‌های مختلف از زنجیره تامین و شبکه‌های الکتریکی گرفته تا شبکه خواهد بود.
 
مدیرعامل JC2 Ventures اضافه کرد که با برجستگی روزافزون هوش مصنوعی، تشخیص صدا ممکن است به اولین ورود به سیستم برای تأیید هویت در آینده تبدیل شود.
 
اما چه کسی نوآوری مبتنی بر هوش مصنوعی را در این بخش رهبری خواهد کرد؟
 
او تصریح کرد: من فکر می‌کنم به احتمال زیاد عواملی وجود دارند که دو سال پیش روی صفحه رادار مردم نبودند. اگر کسی بتواند هوش مصنوعی و امنیت سایبری را به‌طور منحصر به فرد با هم جمع کند، هیجان‌انگیز می‌شود.
 
چیمبرز خاطرنشان کرد: اهمیت داده‌ها در چشم‌انداز امنیتی مبتنی بر هوش مصنوعی نباید نادیده گرفته شود زیرا شرکت‌ها در به اشتراک گذاشتن داده‌های خود با دیگران مردد خواهند بود. به این ترتیب، توانایی استفاده مؤثر و تجزیه و تحلیل داده‌ها از طریق الگوریتم‌های هوش مصنوعی اهمیت فزاینده‌ای پیدا خواهد کرد.
 
وی اضافه کرد: پتانسیل عظیمی برای «جستجوی طلا» در فضای هوش مصنوعی وجود دارد که برخی از شرکت‌ها بیش از حد ارزش‌گذاری می‌شوند. هر شرکتی یک شرکت هوش مصنوعی خواهد بود. هر شرکتی دیجیتالی خواهد شد.
 

شرط‌بندی روی استارتاپ‌های نوآورانه و آینده امنیت

از نظر سرمایه گذاری، چیمبرز با ۹ استارتاپ امنیتی درگیر است که همگی بین ۴۰ تا ۳۰۰ درصد رشد داشته‌اند. چیمبرز توضیح داد که رشد ۱۰ تا ۱۲ درصدی این صنعت نشان می‌دهد که این استارتاپ‌ها نماینده نسل بعدی بازیگران امنیتی هستند که با سادگی، سهولت استفاده و توانایی برقراری ارتباط بین اجزای مختلف امنیتی مشخص می‌شود.
 
فلسفه سرمایه‌گذاری چیمبرز به سمت سرمایه‌گذاری‌های مرحله اولیه و سطح B گرایش دارد. او به شرط‌بندی بر روی استارتاپ‌های نوآوری که به تازگی با ایده‌های جدید شروع می‌کنند، به‌جای بازی با بازیکنان شناخته شده، اعتقاد راسخ دارد. او همچنین پتانسیل هوش مصنوعی و امنیت سایبری را برای همگرایی و ایجاد فرصت‌های منحصر به فرد و هیجان‌انگیز برای صنعت می‌بیند.
کد مطلب : 20944
https://aftana.ir/vdci53ar.t1au52bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی