جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 10 May 2024
جالب است ۰
وزیر قدیم و نماینده جدید مجلس:

توسعه تلفن همراه تجربه موفقی بود

وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: شاید به جرات بتوان گفت كه هیچ حوزه ای به اندازه فناوری اطلاعات و ارتباطات سودآوری ندارد.
 وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: شاید به جرات بتوان گفت كه هیچ حوزه ای به اندازه فناوری اطلاعات و ارتباطات سودآوری ندارد. 

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)،محمد سلیمانی اظهار داشت: در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با سرمایه كم و نیروی انسانی اندك می توان خدمات عظیم ارایه كرد.

وی افزود: به بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات از زوایای مختلف می توان نگاه كرد، از دید اپراتورها، دولت، مشتریان، ‌بنگاههای اقتصادی و موسسات آموزشی كه هر كدام خواسته ها و توقعات و برنامه هایی در این زمینه دارند.

منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر نگرش دولت، اپراتورها، كاربران و سازمان ها و بنگاهها كه از بستر فناوری اطلاعات و ارتباطات استفاده كنند، صحیح نباشد،‌ توسعه این حوزه عقب می افتد.

وی افزود: برای مثال به دلیل دیدگاههای غلط توسعه تلفن همراه در ۱۱ سال اول (۱۳۷۳ تا ۱۳۸۴) با كندی روبرو بود.

وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: فناوری تلفن همراه سال ۱۳۷۳ كه وارد كشور شد تا شهریور ۱۳۸۴ ، فقط هفت میلیون سیم كارت در كشور عرضه شده بود.

وی افزود: در دی ماه سال ۱۳۸۴ در ثبت نام تلفن همراه، هشت میلیون نفر تقاضای سیم كارت كردند كه دلیل این هجوم مردم عدم توسعه قبلی بود.

سلیمانی با اشاره به این كه، اگر نگرش ها اصلاح شود، هم مردم راضی می شوند و هم اپراتورها سود می برند گفت: زمانی كه برای یك سرویس تقاضا وجود دارد و ‌آن را در اختیار مردم قرار ندهیم، باید به جای هفت میلیون برای ۴۰ میلیون تقاضا جوابگو باشیم.

وی افزود: ‌در این دوره قیمت سیم كارت ها كاهش پیدا كرد، اما اپراتورها از این بابت متضرر نشدند، چرا كه هر مشتری در ماه دست كم ۱۰ هزار تومان به حساب اپراتور از بابت خدمات واریز می كند و برای مثال ۳۰ میلیون كاربر در ماه ۱۰ هزار تومان درآمد ایجاد می كنند كه می شود سه هزار میلیارد تومان و در واقع پول سرمایه گذاری بر می گردد.

سلیمانی گفت:‌ بر اساس آمارهای موجود، با اتخاذ رویه توسعه و افزایش مشتركان شركت مخابرات در سال ۸۴ به ۱۵۰ میلیارد تومان سود دست یافت و این رقم در سال ۸۸ به بالای ۲ هزار میلیارد تومان رسید.

وی گفت: توسعه تلفن همراه تجربه موفقی بود كه می توان آن را در حوزه های دیگر مانند اینترنت تكرار كرد.
کد مطلب : 1221
https://aftana.ir/vdch.inzt23nizftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی