شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 27 Apr 2024
جالب است ۰
حمله هکرها به سازمان ملل و شرکت بلک بری

عملیات رابین هود

سخنگوی UNDP می گوید سازمان بر این باور است هدف اصلی سروری قدیمی بوده که حاوی اطلاعات بوده که در حال حاضر این سرور پیدا شده و به حالت آفلاین درآمده است.
گروهی از هکرها بیش از یکصد آدرس ایمیل و اطلاعات کاربری که ادعا می کنند از سازمان ملل متحد به دست آورده اند را بر روی اینترنت منتشر کردند. 

به گزارش  افتانا به نقل از مهر، به نظر می آید بسیاری از این ایمیلها به اعضای برنامه توسعه سازمان ملل متحد (UNDP) اختصاص داشته باشد. این گروه هکر که خود را با نام Teampoison معرفی کرده به عملکرد سازمان ملل متحد حمله کرده و آن را یک فریب نامیده است.

سخنگوی UNDP می گوید سازمان بر این باور است هدف اصلی سروری قدیمی بوده که حاوی اطلاعات بوده است که در حال حاضر این سرور پیدا شده و به حالت آفلاین درآمده است. به گفته سخنگوی سازمان ملل از آنجایی که این سرور از سال ۲۰۰۷ مورد استفاده قرار نگرفته اطلاعات موجود بر روی آن اکنون فعال و قابل استفاده نیستند از این رو هیچ خطری سازمان ملل را تهدید نمی کند.

اطلاعات به دست آمده از این سرور بر روی وب سایت Pastebin منتشر شده است. بسیاری از ایمیلهایی که اطلاعات آنها منتشر شده هم اکنون غیر فعال هستند اما تعدادی از آنها به اعضای سازمان همکاری های اقتصادی و توسعه یا OECD، سازمان بهداشت جهانی و سازمان ملی آمار بریتانیا تعلق دارند.

بر اساس گزارش بی بی سی، شرکت ایمنی "سوفوس" اعلام کرده این هکرها تا کنون به وب سایت شرکت سازنده گوشی هوشمند بلک بری نیز حمله کرده و همچنین اطلاعاتی خصوصی را درباره تونی بلر منتشر کرده است. 

مشاور ارشد این شرکت اعلام کرده هکرهای Teampoison به تازگی برای مشارکت در پروژه ای به نام "عملیات رابین هود" به گروه هکرهای ناشناس پیوسته اند تا بانک ها و موسسه های مالی را مورد هدف حملات خود قرار داده و پول را از سرمایه داران به افراد نیازمند و موسسه های خیریه انتقال دهند.
کد مطلب : 129
https://aftana.ir/vdcfi1dyaw6d0.giw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی