جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ , 19 Apr 2024
جالب است ۰
با گذشت چندین ماه از کشف نقص امنیتی بزرگ در میلیون‌ها گوشی گلکسی، سامسونگ هنوز پچ مناسبی را منتشر نکرده است.
منبع : زومیت
زومیت: با گذشت چندین ماه از کشف نقص امنیتی بزرگ در میلیون‌ها گوشی گلکسی، سامسونگ هنوز پچ مناسبی را منتشر نکرده است.

به گزارش افتانا، نقص امنیتی بزرگی در گوشی‌های گلکسی وجود دارد. گوگل این نقص را در نوامبر ۲۰۲۲ آشکار کرد و این اتفاق میلیون‌ها گوشی اندرویدی را تحت تاثیر قرار داد. نقص امنیتی در GPUهای «Mali» وجود دارد که در دستگاه‌های سامسونگ مورد استفاده قرار می‌گیرند. گفته می‌شود این مشکل کاملاً حل نشده است.

هکرها از این نقص و نقص دیگری در مرورگر وب سامسونگ سواستفاده کردند و کاربران را به وب‌سایت‌های مخرب هدایت نمودند. بدین‌ترتیب این موضوع مرورگرهای اینترنتی کروم و سامسونگ را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

هکرها لینک‌های منحصربه‌فردی را از طریق پیامک به دستگاه‌های گلکسی سامسونگ در امارات متحده عربی ارسال کردند. قربانیان با کلیک روی این لینک‌ها، ناخواسته جاسوس‌افزار را دانلود می‌کردند.

سامسونگ یکی از حلقه‌های این زنجیره را اصلاح کرد. باوجوداین، چندین ماه پس از این کشف، شرکت مذکور پچ مناسبی برای تمام دستگاه‌های آسیب‌دیده منتشر نکرده است.

بنابراین، سامسونگ توانست با انتشار تنها یک پچ امنیتی، جلوی سواستفاده هکرها از یکی حلقه‌های زنجیره‌ای از نقص‌ها را بگیرد. بااین‌حال، گوگل اشاره کرده است که سامسونگ هنوز پچ امنیتی برای نقص پردازنده گرافیکی Mali را منتشر نکرده است. همان‌طور که گفته شد این نقص به مهاجمان اجازه دسترسی به سیستم را می‌دهد.

بااینکه منتظریم سامسونگ پچ موردنظر را منتشر کند، توصیه می‌کنیم به‌طور مرتب به‌روزرسانی‌های اندروید را روی دستگاه خود چک کنید، به‌خصوص اگر دارای تراشه اگزینوس با پردازنده گرافیکی Mali است. گوشی‌های اروپایی گلکسی S22 با تراشه‌های اگزینوس تحت تأثیر قرار نمی‌گیرند؛ چراکه دارای پردازنده گرافیکی Xclipse 920 هستند.
کد مطلب : 20576
https://aftana.ir/vdcjmie8.uqeyazsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی