شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 20 Apr 2024
جالب است ۰
گوگل قصد دارد نشانگرهای وب‌سایت امن را در کروم 117 حذف کند.
منبع : bleepingcomputer

گوگل قصد دارد نشانگرهای وب‌سایت امن را در کروم 117 حذف کند.


به گزارش افتانا، به نقل از بلیپینگ کامپیوتر، گوگل اعلام کرد نماد قفل را که مدت‌ها تصور می‌شد نشانه‌ای از امنیت و قابل اعتماد بودن وب‌سایت است، به‌زودی با نماد جدیدی تغییر خواهد کرد که به این معنی نیست که یک سایت امن است یا باید به آن اعتماد کرد. با توجه به اینکه بیش از 99 درصد از تمام صفحات وب اکنون در Google Chrome از طریق HTTPS بارگیری می‌شوند، دیگر نیازی به نماد قفل نیست.
همچنین به گفته گوگل «تقریباً همه سایت‌های فیشینگ از HTTPS استفاده می‌کنند و بنابراین نماد قفل را نیز نمایش می‌دهند. سوء‌تفاهم‌ها به حدی فراگیر شده است که بسیاری از سازمان‌ها، ازجمله FBI، دستورالعمل‌های صریح را منتشر می‌کنند که نماد قفل نشانگر ایمنی وب‌سایت نیست.»

نماد قفل در کروم 117 با «نوعی نماد آهنگ» تغییر می‌کند، عنصر رابط کاربری که معمولاً به تنظیمات برنامه پیوند می‌خورد و طراحی می‌شود تا نشان دهد که یک مورد قابل کلیک است. با این حال، به طور کامل حذف نخواهد شد زیرا Google زمانی که اتصالات وب‌سایت ایمن هستند، همچنان قفل را در منوی فرعی "Tune" نشان می‌دهد. این حرکت برای اولین بار تقریباً دو سال پیش، در آگوست 2021 اعلام شد، زمانی که شرکت فاش کرد که دیگر به نشانگرهای وب‌سایت ایمن نیازی نیست و از نوار آدرس Google Chrome حذف خواهد شد، زیرا بیش از 90 درصد اتصالات از طریق HTTPS انجام می‌شود.


گوگل گفت: «زمانی که HTTPS کم بود، نماد قفل توجه را به محافظت‌های اضافی ارائه شده توسط HTTPS جلب کرد. امروز، این دیگر درست نیست و HTTPS یک هنجار است، نه استثناء و بر این اساس کروم را توسعه داده‌ایم.» آیکون جدیدی که در اوایل سپتامبر 2023 منتشر می‌شود، قرار است در کروم 117 راه اندازی شود، به عنوان بخشی از یک به‌وز رسانی کلی طراحی برای پلتفرم‌های دسکتاپ است.»

نماد قفل نیز در ماه سپتامبر در Google Chrome برای اندروید جایگزین خواهد شد، اما با توجه به اینکه نمی‌توان روی آن کلیک کرد و فقط برای انتقال اطلاعات اضافی در مورد وب‌سایت بارگذاری شده نمایش داده می‌شود، از iOS حذف خواهد شد.

کسانی که می خواهند جایگزینی نماد قفل را آزمایش کنند می‌توانند با استفاده از دستورالعمل‌های زیر آن را در Chrome Canary فعال کنند. البته این ویژگی هنوز در حال توسعه است و محصول نهایی را منعکس نمی‌کند و انتظار می‌رود اشکالاتی وجود داشته باشد.
1-    chrome:‎//flags را در نوار آدرس وارد کرده و ENTER را بزنند.
2-    جست‌وجوی " chrome-refresh-2023 "
3-    وقتی پرچم  Chrome Refresh 2023  نشان داده شد، روی عبارت پیش‌فرض کلیک کرده و گزینه «فعال» را انتخاب کنند.
4-    هنگامی که از شما خواسته شد رابط کاربری Chrome Desktop به‌روز شده را دریافت کنید، مرورگر را دوباره راه‌اندازی کنند.


 
کد مطلب : 20739
https://aftana.ir/vdcao0nu.49nwe15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی