شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 18 May 2024
جالب است ۰
اتحادیه بین‌المللی مخابرات و کمیسیون اروپا برای ارتقای اتصال جهانی اینترنت و تحول دیجیتال همکاری می‌کنند.
اتحادیه بین‌المللی مخابرات و کمیسیون اروپا برای ارتقای اتصال جهانی اینترنت و تحول دیجیتال همکاری می‌کنند.
 
به گزارش افتانا، پروژه جدیدی از اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) و کمیسیون اروپا (EC) برای ارتقای خدمات و مهارت‌های اینترنتی جهانی برای همه از جمله تحول دیجیتال در سه سال آینده راه‌اندازی شده است.
 
انتظار می‌رود پروژه ITU-EC با برچسب «ترویج و ارتقای اتصال دیجیتال جهانی و معنی‌دار» 3 میلیون یورو (3.3 میلیون دلار) طی سه سال برای پیشبرد رویکردهای سیاست کلی‌نگرانه و ارائه توصیه‌هایی برای تقویت اینترنت با کیفیت خوب و دسترسی تلفن همراه هزینه داشته باشد. این پروژه بخشی از ابتکار دروازه جهانی اتحادیه اروپا است.
 
ITU، آژانس تخصصی سازمان ملل متحد برای فناوری اطلاعات و ارتباطات و کمیسیون اروپا این پروژه را به طور مشترک در اجلاس «تبدیل آفریقا» که ماه گذشته در آبشار ویکتوریای زیمبابوه برگزار شد، راه‌اندازی کردند.
 
دورین بوگدان مارتین، دبیر کل ITU با بیان جزئیات این پروژه جهانی، گفت: این مشارکت جدید بین ITU و کمیسیون اروپا فرصتی منحصر به فرد را برای تقویت همکاری‌های چندجانبه برای گسترش اتصال معنادار و ایجاد تحول دیجیتال پایدار ارائه می‌دهد. این پروژه فناوری دیجیتال را در مرکز تلاش‌های مشترک ما قرار می‌دهد تا به جهان کمک کنیم تا در مسیر دستیابی به اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد بازگردد.
 
به گفته او، اتصال جهانی و معنی‌دار امکان لذت بردن از یک تجربه آنلاین امن، رضایت‌بخش، غنی و مولد را برای همه با هزینه مقرون به صرفه نشان می‌دهد.
 
آمار و ارقام ITU در سال 2022 حاکی از آن است که امروزه 5.3 میلیارد نفر در سراسر جهان آنلاین هستند. با این حال بسیاری از آن‌ها فقط از اتصال اولیه برخوردار هستند و 2.7 میلیارد نفر باقی مانده، تقریباً یک سوم جمعیت جهان به طور کامل به اینترنت متصل نیستند.
 
علاوه بر این، شکاف‌های دیجیتالی متعددی در بین کشورها و حتی درون کشورها وجود دارد زیرا تعداد زنان آنلاین کمتر از مردان در سطح جهان است و اتصال جهانی در کشورهای کمتر توسعه‌یافته (LDC) و کشورهای در حال توسعه محصور در خشکی (LLDCs) چشم‌اندازی دور باقی مانده است.
 
کوسماس لاکیسون زاوازاوا، مدیر دفتر توسعه ارتباطات ITU  گفت: امروزه از پتانسیل اینترنت برای منافع اجتماعی و اقتصادی تا حد زیادی استفاده نشده است زیرا یک‌سوم بشریت آفلاین است و بسیاری از کاربران فقط از اتصال اولیه لذت می‌برند. این پروژه جدید ITU-EC اتصال جهانی و معنادار را در جریان خواهد داشت و کشورها را به اتخاذ رویکردی جامع ترغیب می‌کند که شرط لازم برای یک جامعه مرفه و فراگیر است.
 
پروژه جدید که در راستای مأموریت ITU برای اتصال جهان و همچنین اهداف دروازه جهانی اتحادیه اروپا است، با هدف تبدیل اتصال جهانی و معنادار به اولویت اصلی سیاست، بهبود سیاست‌گذاری مبتنی بر شواهد، تامین منابع مالی و اجرای پروژه است.
 
پروژه ITU-EC به هدایت سرمایه‌گذاری و تلاش‌های کمکی بر روی اهدافی برای اتصال جهانی و معنادار که توسط یک گروه کاری چند ذی‌نفع، شامل حدود 40 نماینده از مجموعه‌ای از ذی‌نفعان همراه با ITU و دفتر دبیر سازمان ملل ایجاد شده است، کمک خواهد کرد.
 
یک پنل اختصاصی که اواخر امسال برگزار می‌شود، به آماردانان و سیاست‌گذاران کمک می‌کند تا داده‌ها را به اشتراک بگذارند و پیشرفت را در شاخص‌های اتصال معنادار جهانی نظارت کنند. ITU در بیانیه‌ای گفت: «داده‌های پیشرفته شناسایی، اشتراک‌گذاری و ترویج توصیه‌ها و راه‌حل‌های عملی برای تسریع پیشرفت را آسان‌تر می‌کند.»
کد مطلب : 20800
https://aftana.ir/vdcjyoe8.uqeyyzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی