جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ , 19 Apr 2024
جالب است ۰
کلاهبرداران اینترنتی لینکدین را به محل جدیدی برای اهداف جدیدشان انتخاب کرده‌اند، اما راه جلوگیری از افتادن در دام این نوع کلاهبرداران چیست؟
کلاهبرداران اینترنتی لینکدین را به محل جدیدی برای اهداف جدیدشان انتخاب کرده‌اند، اما راه جلوگیری از افتادن در دام این نوع کلاهبرداران چیست؟
 
به گزارش افتانا به نقل از تک‌رادار، یک گزارش جدید ادعا می‌کند کلاهبرداری‌هایی که از لینکدین سرچشمه می‌گیرند در حال خطرناک‌تر شدن هستند و همچنین به مرور زمان رایج‌تر می‌شوند یعنی کسب‌وکارها باید از امنیت آنلاین خود اطمینان حاصل کنند.
 
تحقیقات NordLayer نشان داد که بیش از نیمی از مشاغل مستقر در ایالات متحده (۵۲ درصد) حداقل یک کلاهبرداری را در LinkedIn در سال ۲۰۲۳ تجربه کرده اند.
 
عوامل تهدید اغلب فردی را پیدا می‌کنند که در شرکت مورد نظر کار می‌کند، برای آن‌ها درخواست دوستی می‌فرستند و به دنبال آن یک پیام فوری روی این پلتفرم ارسال می‌کنند. این پیام حاوی یک پیوند مشکوک است که یا برای سرقت اطلاعات حساس از قربانی استفاده می‌کند یا یک بدافزار نصب می‌کند که به مهاجمان اجازه دسترسی به شبکه شرکت مورد نظر را می‌دهد.
 
نتیجه این حملات موفقیت‌آمیز در بیشتر مواقع مشابه است و ۴۸ درصد کسب‌وکارها برای حفظ شهرت آسیب دیده خود می‌جنگند.
 
به نظر می‌رسد کسب‌وکارهای بزرگ محبوب‌ترین هدف‌ها هستند زیرا این گزارش بیان می‌کند که تقریباً دوسوم (۶۵ درصد) شرکت‌های بزرگ آمریکایی حداقل یک حمله را در سال جاری تجربه کرده‌اند. با این حال، این بدان معنا نیست که کسب‌وکارهای کوچک‌تر یک مجوز رایگان دریافت می‌کنند - ۵۸ درصد از شرکت‌های متوسط و ۳۱ درصد از شرکت‌های کوچک حداقل یک بار مورد حمله قرار گرفته‌اند.
 
اما این کسب‌وکارها تنها قربانی‌ها نیستند زیرا و نام تجاری آن‌ها نیز در حملات مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از رایج‌ترین انواع حملات در میان شرکت‌های بزرگ (۵۳ درصد) شامل جعل هویت افراد شاغل در شرکت‌های بزرگ دیگر است. این تا حدودی برای برندهای بزرگ منحصر به فرد است زیرا تنها ۱۳ درصد از شرکت‌های کوچک چنین کلاهبرداری‌هایی را تجربه کرده‌اند.
 

چگونه از شر کلاهبرداری‌ها در LinkedIn در امان باشیم؟

برای مبارزه با این تهدید، قربانیان در ۶۹ درصد موارد معمولاً با پشتیبانی مشتری لینکدین و در ۶۶ درصد با بخش فناوری اطلاعات و امنیت سایبری شرکتشان تماس می‌گیرند و 45 درصد نیز در خود شبکه در مورد آن صحبت می‌کنند.
 
کارلوس سالاس، کارشناس امنیت سایبری در NordLayer اظهار داشت: یکی از بهترین راه‌ها برای محافظت از کسب‌وکارتان در برابر کلاهبرداری‌های لینکدین این است که به کارکنان خود در مورد انواع کلاهبرداری‌های موجود و نحوه تشخیص آن‌ها آموزش دهید. همچنین، کارمندان خود را تشویق کنید تا از احراز هویت دو مرحله‌ای (2FA) در حساب‌های لینکدین خود استفاده کنند و درخواست‌های اطلاعات را تأیید کنند.»
 
لینکدین در ماه‌های اخیر اقداماتی را از جمله یک روش رایگان جدید برای تأیید هویت و نقش‌های شغلی کاربران انجام داده است.
 
با روش‌های تأیید بیشتر، لینکدین امیدوار است که نشان دادن هویت اصلی کاربران، ارتباطات بهتری برای آن‌ها به ارمغان بیاورد که کاربران را به شبکه‌های معنادارتر و فرصت‌های شغلی بهتر هدایت کند.
 
منبع: Techradar
کد مطلب : 20824
https://aftana.ir/vdcfjcd0.w6dx0agiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی