کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ممنوع شدن استفاده از ChatGPT برای کارمندان اپل

30 ارديبهشت 1402 ساعت 14:00

اپل به دلیل ترس از درز اطلاعات، کارمندان خود را از استفاده از ChatGPT منع می‌کند.


اپل به دلیل ترس از درز اطلاعات، کارمندان خود را از استفاده از ChatGPT منع می‌کند.
 
به گزارش افتانا به نقل از ورج، اپل کارمندان خود را از استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT شرکت OpenAI به دلیل ترس از افشای اطلاعات محرمانه وارد شده به این سیستم‌ها یا جمع‌آوری آن‌ها محدود کرده است.
 
طبق گزارشی از وال استریت ژورنال، به کارمندان اپل در مورد استفاده از دستیار برنامه‌نویسی هوش مصنوعی GitHub نیز هشدار داده شده است. مارک گورمن، خبرنگار بلومبرگ در توییتی نوشت که ChatGPT ماه‌ها در فهرست نرم‌افزارهای محدود اپل قرار داشته است.
 
اپل دلیل خوبی برای محتاط بودن دارد. OpenAI به‌طور پیش‌فرض، تمام تعاملات بین کاربران و ChatGPT را ذخیره می‌کند. این مکالمات برای آموزش سیستم‌های OpenAI جمع‌آوری می‌شوند و می‌توانند توسط ناظران برای نقض شرایط و خدمات شرکت بررسی شوند.
 
در ماه آوریل(مدت زیادی پس از اینکه کشورهای مختلف اتحادیه اروپا بررسی این ابزار را برای نقض احتمالی حریم خصوصی آغاز کردند)، OpenAI یک ویژگی را راه‌اندازی کرد که به کاربران امکان می‌دهد تاریخچه چت را خاموش کنند، اما حتی با فعال بودن این تنظیم، OpenAI همچنان مکالمات را برای 30 روز با این گزینه حفظ می‌کند تا قبل از حذف دائمی، آن‌ها را «برای سوءاستفاده» بررسی کند.
 
با توجه به کاربرد ChatGPT برای کارهایی مانند بهبود کدنویسی و ایده‌های طوفان فکری، ممکن است اپل به درستی نگران باشد که کارمندانش اطلاعات پروژه‌های محرمانه را در سیستم وارد کنند. این اطلاعات ممکن است توسط یکی از مدیران OpenAI مشاهده شود. تحقیقات نشان می‌دهد که استخراج داده‌های آموزشی از برخی مدل‌های زبان با استفاده از رابط چت آن نیز امکان‌پذیر است، اگرچه هیچ مدرکی مبنی بر آسیب‌پذیری ChatGPT در برابر چنین حملاتی وجود ندارد.
 
اپل تنها شرکتی نیست که چنین ممنوعیتی را وضع کرده است و پیش از این هم شرکت‌هایی چون JP Morgan، Verizon و آمازون استفاده از ChatGPT را برای کارمندانشان ممنوع اعلام کرده بودند.
 
با این حال، ممنوعیت اپل با توجه به اینکه OpenAI این هفته یک برنامه iOS را برای ChatGPT راه‌اندازی کرد، قابل توجه است. استفاده از این برنامه رایگان است، از ورودی صوتی پشتیبانی می‌کند و در ایالات متحده موجود است. OpenAI می‌گوید به زودی این برنامه را همراه با نسخه اندروید در کشورهای دیگر راه‌اندازی خواهد کرد.
 
منبع: The Verge


کد مطلب: 20830

آدرس مطلب :
https://www.aftana.ir/news/20830/ممنوع-شدن-استفاده-chatgpt-کارمندان-اپل

افتانا
  https://www.aftana.ir