جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ , 29 Mar 2024
جالب است ۰
شرکت متا قصد دارد با طراحی یک پلتفرم شبیه اینستاگرام با توییتر در فضای مجازی رقابت کند.
شرکت متا قصد دارد با طراحی یک پلتفرم شبیه اینستاگرام با توییتر در فضای مجازی رقابت کند.
 
به گزارش افتانا به نقل از مَشِبِل، توییتر اخیراً خیلی خوب عمل نکرده است و حالا رقابت‌کنندگان با این پلتفرم یکی یکی از راه می‌رسند.
 
متا، شرکت مادر فیس‌بوک در حال کار بر روی یک برنامه شبکه اجتماعی مستقل و مبتنی بر متن است که هم رقیب توییتر و هم رقیب غیرمتمرکز آن یعنی Mastodon خواهد بود.
 
این خبر که برای اولین بار توسط رسانه مانی‌کنترل منتشر شد، توسط متا تأیید شد؛ اگرچه شرکت جزئیات زیادی در مورد آنچه که روی آن کار می‌کند به اشتراک گذاشته نشده است.
 
یکی از سخنگویان متا به مانی‌کنترل گفت: ما در حال آزمایش و بررسی یک شبکه اجتماعی غیرمتمرکز مستقل برای اشتراک‌گذاری به‌روزرسانی‌های متنی هستیم. ما معتقدیم که فرصتی برای فضای جداگانه‌ای وجود دارد که در آن سازندگان و شخصیت‌های عمومی بتوانند به‌روزرسانی‌های به موقع درباره علایق خود را به اشتراک بگذارند.
 
پیش از این گفته شده بود که فیس‌بوک در حال کار بر روی یک «برنامه متمرکز بر متن با استفاده از فناوری اینستاگرام» است و گزارش جدید ادعا می‌کند که این برنامه تحت برند اینستاگرام کار خواهد کرد و به کاربران امکان می‌دهد با استفاده از اعتبار اینستاگرام وارد سیستم شوند.
 
در حالی که این اپلیکیشن با کد P92 ممکن است هنوز در مراحل اولیه توسعه باشد، اکنون می‌دانیم که مستقل خواهد بود یعنی این فقط یک ویژگی نیست که به اینستاگرام اضافه شود. بخش غیرمتمرکز به این معنی است که احتمالاً از پروتکل غیرمتمرکز شبکه اجتماعی ActivityPub پشتیبانی می‌کند، چیزی که Mastodon بر اساس آن طراحی شده است. اگر چنین است، این یک تغییر بزرگ در استراتژی متا خواهد بود، که تقریباً تمام جنبه‌های دیگر شبکه‌های اجتماعی تحت مالکیت خود را کنترل می‌کند.
 
حدس زدن اینکه چرا متا قصد دارد پلتفرمی شبیه توییتر طراحی کند، آسان است. از زمانی که ایلان ماسک رهبری توییتر را بر عهده گرفته است، این شبکه اجتماعی گلیچ‌های فراوانی داشته و ضرر مالی زیادی برای ایلان ماسک و این شبکه اجتماعی به دنبال داشته است.
 
منبع: Mashable
کد مطلب : 20841
https://aftana.ir/vdcezv8w.jh87ei9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی