شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 4 May 2024
جالب است ۰
آمارها حاکی از آن است که گروه باج‌افزاری LockBit دردسرها و هزینه‌های زیادی را در اقصی‌نقاط جهان به‌خصوص آمریکا ایجاد کرده است.
آمارها حاکی از آن است که گروه باج‌افزاری LockBit دردسرها و هزینه‌های زیادی را در اقصی‌نقاط جهان به‌خصوص آمریکا ایجاد کرده است.
 
به گزارش افتانا به نقل از تک‌رادار، گروه مشهور باج‌افزاری LockBit از سال ۲۰۲۰ تقریباً ۹۱ میلیون دلار را فقط از قربانیان در ایالات متحده به سرقت برده است که آن را به یکی از موفق‌ترین تهدیدهای باج‌افزاری موجود در جهان تبدیل کرده است.
 
این خبر از یک توصیه‌نامه مشترک منتشر شده است که اوایل این هفته توسط آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت ایالات متحده (CISA) و FBI، مرکز تجزیه و تحلیل اطلاعات چند ایالتی (MS-ISAC) و مقامات امنیت سایبری استرالیا، کانادا، انگلستان، آلمان، فرانسه و نیوزلند منتشر شد.
 
بر اساس آنچه در این توصیه‌نامه آمده، این گروه در سه سال گذشته با موفقیت، حدود ۱۷۰۰ سازمان آمریکایی را به خطر انداخته است. داده‌های MS-ISAC نشان می‌دهد که تنها در سال گذشته، حدود ۱۶ درصد از تمام حملات، دولت های ایالتی، محلی و دادگاه (SLTT) را هدف قرار داده‌اند بنابراین، دولت‌های شهری، شهرستان‌ها، مؤسسات آموزشی و سازمان‌های خدمات عمومی، برخی از محبوب‌ترین اهداف بودند.
 
در این گزارش آمده است که LockBit در سال ۲۰۲۲ پرکاربردترین نوع باج‌افزار در سراسر جهان بود و در سال ۲۰۲۳ همچنان زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
با این حال، LockBit کاملاً روی این سازمان‌ها متمرکز نبود. شرکت‌های بخش خصوصی در هر شکل و اندازه‌ای نیز مورد هدف قرار گرفته‌اند. از ژانویه ۲۰۲۰، شرکت‌های وابسته با استفاده از LockBit به سازمان‌هایی با اندازه‌های مختلف در مجموعه‌ای از بخش‌های زیرساختی حیاتی از جمله خدمات مالی، غذا و کشاورزی، آموزش، انرژی، دولت، اورژانس، مراقبت های بهداشتی، تولید و حمل و نقل حمله کرده‌اند.
 
طبق گزارش CSO Online، LockBit برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ با نام ABCD تشکیل شد که این نام پس از پسوند فایلی که روی فایل‌های رمزگذاری شده باقی مانده بود، به گروه داده شد. این گروه باج‌افزاری به‌سرعت مشهور شد و تا سال ۲۰۲۰ به نسخه ۲.۰ رسید. به گفته محققان واحد ۴۲ بازوی امنیت سایبری Palo Alto Networks، این نوع باج‌افزار «تاثیرگذارترین و گسترده‌ترین نوع باج‌افزار» بود که در سه ماهه اول 2022 مشاهده شد.
 
در حالی که تعداد رسمی قربانیان حدود ۱۷۰۰ نفر است، خود این گروه مدعی است که بیش از ۱۲ هزار سازمان را به خطر انداخته است.
 
منبع: Techradar
کد مطلب : 20979
https://aftana.ir/vdcgyy9x.ak9zu4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی