شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 11 May 2024
جالب است ۰
نسخه جدید موزیلا فایرفاکس دارای قابلیتی است که افزونه‌های ناامن را شناسایی و آن‌ها را به‌منظور افزایش امنیت کاربران مسدود می‌کند.
نسخه جدید موزیلا فایرفاکس دارای قابلیتی است که افزونه‌های ناامن را شناسایی و آن‌ها را به‌منظور افزایش امنیت کاربران مسدود می‌کند.
 
به گزارش افتانا به نقل از هکر نیوز، موزیلا اعلام کرده که ممکن است برخی از افزونه‌ها در برخی سایت‌ها به‌عنوان بخشی از ویژگی امنیتی جدیدی به نام «دامنه‌های قرنطینه شده» (Quarantined Domains)  مسدود شوند.
 
این شرکت در یادداشت‌های خود برای فایرفاکس ۱۱۵ که هفته گذشته منتشر شد، گفت: «ما یک ویژگی Back-end جدید را معرفی کرده‌ایم تا فقط به برخی از افزونه‌ها که توسط موزیلا نظارت می‌شوند، به دلایل مختلف از جمله نگرانی‌های امنیتی روی وب‌سایت‌های خاص اجرا شوند.»
 
این شرکت گفت که فضای باز ارائه شده توسط اکوسیستم الحاقی می‌تواند توسط عوامل مخرب مورد سوءاستفاده قرار گیرد.
 
ویژگی امنیتی جدید فایرفاکس
 
موزیلا در یک سند پشتیبانی جداگانه گفت: «این ویژگی به ما امکان می‌دهد از حملات توسط عوامل مخرب که دامنه‌های خاصی را هدف می‌گیرند و ممکن است به همین خاطر افزونه‌های مخربی وارد مرورگر شوند و ما هنوز آن‌ها را کشف نکرده‌ایم، جلوگیری کنیم.»
 
انتظار می رود در آینده با انتشار فایرفاکس ۱۱۶، کاربران کنترل بیشتری روی تنظیمات برای هر افزونه داشته باشند. با این حال، می‌توان با دانلود «about:config» در نوار آدرس و تنظیم «extensions.quarantinedDomains.enabled» آن را غیرفعال کرد.
 
این ویژگی به قابلیت موجود موزیلا برای غیرفعال کردن از راه دور افزونه‌هایی که خطری برای حریم خصوصی و امنیت کاربر است، اضافه می‌کند.
 
موزیلا گفته است که قصد دارد تجربه کاربری را در نسخه‌های بعدی بهبود بدهد، اگرچه جدول زمانی قطعی برای انتشار نسخه‌های بعدی فایرفاکس را ارائه نکرده است.
 
این تغییر همچنین در حالی رخ می‌دهد که موزیلا پیشنهاد مسدود کردن وب‌سایت مبتنی بر مرورگر را که توسط فرانسه ارائه شده بود، مورد انتقاد قرار داد و از فروشندگان مرورگر می‌خواهد مکانیسم‌هایی برای مسدود کردن اجباری وب‌سایت‌های موجود در فهرست ارائه‌شده توسط دولت برای مقابله با کلاهبرداری آنلاین ایجاد کنند.
 
منبع: The Hacker News
کد مطلب : 21103
https://aftana.ir/vdcgwq9x.ak9qz4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی