جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 17 May 2024
جالب است ۰
هکرها باعث شدند تا شرکت Revolut چندین میلیون دلار به حسابشان پرداخت کند.
هکرها باعث شدند تا شرکت Revolut چندین میلیون دلار به حسابشان پرداخت کند.
 
به گزارش افتانا به نقل از تک‌رادار، شرکت Revolut، غول پرداخت در جهان به‌تازگی دستخوش یک حمله سایبری شده که در پی این حادثه، ۲۰ میلیون دلار به این شرکت ضرر زده شده است.
 
در گزارشی از فایننشال تایمز که از چند منبع آگاه در این مورد پرس و جو به عمل آمده، اطمینان داده شده است که این پول سرقت شده، متعلق به شرکت است و حتی بخش کوچکی از آن هم متعلق به مشتریان نبوده است.
 
این نقض به صورت عمومی فاش نشد و Revolut تصمیم گرفت در مورد این حمله اظهار نظری نکند.
 
به نظر می‌رسد که بین نحوه عملکرد Revolut در ایالات متحده و نحوه عملکرد آن در اروپا کاملاً اختلاف وجود دارد. باگ ایجاد شده به کاربران اجازه می‌دهد تا پرداختی را رد کنند و سپس پولی را که هرگز ارسال نشده است، از Revolut به‌عنوان بازپرداخت دریافت کنند. ظاهراً این باگ اولین بار در اواخر سال ۲۰۲۱ شناسایی شد، اما قبل از اینکه Revolut بتواند حفره را اصلاح کند، مجرمان سایبری آن را پیدا کردند و شروع به بهره‌برداری از آن کردند. به نظر می‌رسد هیچ بدافزاری در آن دخیل نبوده است.
 
همانطور که مشخص است، مجرمان سایبری مردم را تشویق می‌کردند تا خریدهای گران‌قیمتی انجام دهند که بعد از دریافت اطلاعات حساب، پرداخت رد می‌شد و سپس پول بازپرداخت شده از درگاه‌های پرداختی به حساب بازمی‌گشت. حدود ۲۳ میلیون دلار از Revolut از این طریق ارسال شد، اما به نظر می‌رسد که این شرکت توانست تقریباً ۳ میلیون دلار را پس بگیرد.
 
برخی گزارش‌ها ادعا کرده‌اند که Revolut حتی در ابتدا نمی‌دانست که از این شرکت سرقت می‌شود و از این موضوع تنها پس از آن مطلع شد که یکی از بانک‌های شریک در ایالات متحده اعلام کرد که پول کمتری از حد انتظار در اختیار دارد. سپس، شرکت تابعه ایالات متحده، قبل از اینکه این نقص را در بهار سال گذشته ببندد، درخواست تزریق نقدی «میلیون‌ها دلار» از شرکت مادر خود کرد.
 
Revolut یک شرکت فناوری مالی جهانی است که خدمات بانکی را ارائه می‌کند که با نام «نئوبانک» نیز شناخته می‌شود. این شرکت دارای مجوز و تحت نظارت بانک لیتوانی در اتحادیه اروپا است و دفتر مرکزی آن در لندن، انگلستان است. Revolut در سال ۲۰۱۵ توسط نیکولای استورونسکی و ولاد یاتسنکو تاسیس شد.
 
علاوه بر خدمات بانکی «سنتی»، Revolut همچنین به کاربران خود اجازه می‌دهد تا در ارزهای رمزنگاری‌شده جستجو کنند و حتی در این پلتفرم تجارت کنند.
 
منبع: Techradar
کد مطلب : 21106
https://aftana.ir/vdcjmve8.uqevyzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی