پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 16 May 2024
جالب است ۰
اواخر روز پنج‌شنبه و ساعاتی پس از آغاز اختلالات اینترنت کشور، شرکت ارتباطات زیرساخت از رفع مشکل خبر داد اما اظهارات کاربران تا عصر روز جمعه از تداوم اختلال‌ها حکایت داشت.
اواخر روز پنج‌شنبه و ساعاتی پس از آغاز اختلالات اینترنت کشور، شرکت ارتباطات زیرساخت از رفع مشکل خبر داد اما اظهارات کاربران تا عصر روز جمعه از تداوم اختلال‌ها حکایت داشت.
 
به گزارش افتانا، از ساعات پایانی روز پنج‌شنبه، دوازدهم مردادماه 1402، برخی کاربران از وجود اختلال روی اینترنت، به‌ویژه در شبکه داخلی کشور خبر دادند. ‌پنج‌شنبه شب و چند ساعت بعد از انتشار گزارش‌هایی از اختلال بین کاربران با اپراتورها و شکایت‌ آنها از این موضوع، شرکت ارتباطات زیرساخت در اطلاعیه‌ای کوتاه اعلام کرد که از ساعت ۲۰:۲۸ دقیقه، اختلالی در مرکز IXP تهران ایجاد شده بود که درنهایت با تلاش همکاران این شرکت برطرف و ارتباطات کشور پایدار شد.
 
با این حال، اظهارات کارشناسان فنی و برخی از اپراتورها حاکی از آن بود که ساعت ۹:۳۰ دقیقه صبح روز سیزدهم مردادماه، اختلال روی مرکز IXP همچنان ادامه دارد و مشکلات گزارش‌شده، به‌صورت کامل رفع نشده است و گویا اپراتورها نیز اختلال به‌وجودآمده را خارج از شبکه خود می‌دانستند. به گفته کارشناسان، بروز مشکل مجدد در مرکز IXP باعث اختلال روی شبکه داخلی شد. گویا مشکل ایجادشده ناشی از بروز نقص در عملکرد یکی از سوئیچ‌های تبادل ترافیک ایجاد شده و این باعث شده است که بر خلاف اظهارات وزارت ارتباطات مبنی بر رفع مشکل، اختلال‌ها روی شبکه ادامه داشته باشد. در واقع اختلال دوباره‌ای ایجاد نشده‌بود بلکه همان اختلال پنج‌شنبه شب، به‌طور کامل رفع نشده و بسیاری از شرکت‌ها حتی پس از اعلام رفع اختلال از سوی شرکت ارتباطان زیرساخت، همچنان با آن درگیر ماندند.
 
داستان اختلالات اینترنتی درکشور، داستان جدیدی نیست و هربار دلایلی گوناگونی از گرما و آتش‌سوزی در حوضچه‌های مخابراتی و سایر مسائل فنی تا تصمیم‌های امنیتی مصلحتی برای آنها گمانه‌زنی می‌شود. هرچه که هست این اختلالات، زندگی امروزی جامعه‌ای را که از انجام یک کار بانکی تا گرفتن تاکسی و بسیاری بیشتر از اینها با اینترنت گره خورده‌است نیز با اختلال مواجه می‌کند.
کد مطلب : 21206
https://aftana.ir/vdcaiunu.49n6w15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی