دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 29 Apr 2024
جالب است ۰
مشکلات ChatGPT ظاهراً تمامی ندارد؛ اکنون گروه هکری ناشناسی در سودان، مسئولیت قطعی بزرگ اخیر این هوش مصنوعی را برعهده گرفته است.
منبع : Business Insider
مشکلات ChatGPT ظاهراً تمامی ندارد؛ اکنون گروه هکری ناشناسی در سودان، مسئولیت قطعی بزرگ اخیر این هوش مصنوعی را برعهده گرفته است.
 
به گزارش افتانا، گروهی هکری به نام «سودان Anonymous» مسئولیت برخی از قطعی‌های ChatGPT را در ماه‌های اخیر برعهده گرفته است. این چت‌بات که در ۱۳ دسامبر (۲۲ آذر) به‌مدت ۴۰ دقیقه از کار افتاد، دومین قطعی بزرگ خود را تجربه می‌کند؛ چراکه در ۸ نوامبر (۱۷ آبان) نیز به‌مدت بیش از ۹۰ دقیقه خاموش شده بود. ChatGPT در این مدت مشکلات دیگری نیز از‌جمله قطعی‌های دوره‌ای و افزایش درصد خطا داشته است.
 
OpenAI دلیل این قطعی بزرگ را اعلام نکرده و تنها به هدفمند‌بودن این حملات اشاره کرده است. گروه سودان Anonymous مسئولیت این حمله را بر‌عهده گرفته و گفته است: «تا زمانی‌که تال برودا، رئیس پلتفرم تحقیقاتی OpenAI و حامی نسل‌کشی رژیم اشغالگر قدس، اخراج نشود و ChatGPT دیدگاه‌های غیرانسانی درقبال مردم فلسطین داشته باشد، به حملات خود ادامه خواهیم داد.»
 
این گروه می‌گوید حملات سایبری آن‌ها به OpenAI فراتر از دیدگاه‌های شخصی برودا است. سودان Anonymous در کانال تلگرام خود اعلام کرده است که همکاری این شرکت با دولت اشغالگر اسرائیل و رابطه‌ی حَسنه‌ی سم آلتمن، مدیرعامل شرکت، با این رژیم، دلیل اصلی حملات به OpenAI و ChatGPT بوده است.
 
همچنین، سودان Anonymous مدعی است که این هوش مصنوعی علیه مردم فلسطین و به‌نفع رژیم اشغالگر تعصباتی دارد؛ در‌نتیجه، ممکن است از آن برای توسعه‌ی سلاح‌ علیه مردم فلسطین استفاده شود.
 
این گروه از روش انکار سرویس یا DDoS برای حمله به ChatGPT با ترافیک ساختگی استفاده کرده است؛ اگرچه بعید به‌نظر می‌رسد شبکه‌های داخلی OpenAI را دچار مشکل کرده باشد.
 
در‌حالی‌که آن‌ها در ماه‌های اخیر موجی از حملات را در سرتاسر جهان به‌راه انداخته‌اند، مشخص نیست که انگیزه‌شان مبارزه با اسلام‌هراسی و سازمان‌های حامی اسرائیل یا چیزهای دیگری است.
 
وب‌سایت خبری امنیت سایبری دارک ریدینگ این گروه را مسئول برخی از حملات در اروپا معرفی کرد که برای تلافی فعالیت‌های ضداسلامی این منطقه انجام شده است.
 
آرون هامبلتون، مدیر بخش خاورمیانه و آفریقا در شرکت امنیت سایبری SecurityHQ، گفته است: «این گروه از زمان تأسیس کانال تلگرامی خود در ۱۸ ژانویه ۲۰۲۳ (۲۸ دی ۱۴۰۱)، به‌طور منظم مقاصد خود را برای حمله به شرکت‌هایی منتشر کرده است که کشور سودان را هدف خود قرار داده‌ بودند.»
 
درمقابل، سودان Anonymous با گروهی هکری در روسیه به نام Killnet در ارتباط است که مسئول بسیاری از حملات DDoS در جهان شناخته می‌شود. این گروه یکی از چندین گروه‌های هکری است که سازمان‌های اسرائیلی را در طول جنگ اخیر هدف قرار داده بود.
 
به‌طور کلی، این گروه تمامی شرکت‌های آمریکایی را هدف اصلی حملات خود می‌داند. یک روز پس از قطعی OpenAI، آن‌ها مسئولیت حمله به سرورهای بازی ویدئویی راکت لیگ از شرکت اپیک گیمز را بر‌عهده گرفتند.
 
همچنین، آنها در ماه آگوست (مرداد ۱۴۰۲) به‌مدت حدود دو ساعت شبکه اجتماعی X (توئیتر سابق) را از کار انداختند و گفته بودند: «پیام ما به ایلان ماسک این است: استارلینک را در سودان راه‌اندازی کنید.»
کد مطلب : 21746
https://aftana.ir/vdcjmae8.uqevxzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی