دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 29 Apr 2024
جالب است ۰
اسنپ‌فود ماجرای هک شدن را تایید کرد

ضیافت هکرها بر سفره اسنپ‌فود

هکر‌هایی که پیش از این اطلاعات کاربران تپسی را هک کرده بودند این‌بار مدعی شدند که اطلاعات بیش از ۲۰ میلیون کاربر اسنپ فود را هک کرده‌اند.
هکر‌هایی که پیش از این اطلاعات کاربران تپسی را هک کرده بودند این‌بار مدعی شدند که اطلاعات بیش از ۲۰ میلیون کاربر اسنپ فود را هک کرده‌اند.

به گزارش افتانا، گروه هکری IRLeaks مدعی شدند که اطلاعات بیش از ۲۰ میلیون کاربر اسنپ‌فود را هک کرده‌اند. این هکر‌ها در کانال تلگرامی خود اطلاعات هک‌شده را منتشر کرده‌اند که شامل بیش از ۲۰ میلیون نام کاربری، پسورد، ایمیل، نام و نام خانوادگی، شماره موبایل، ۵۱ میلیون موقعیت مکانی، آدرس کامل، شماره تلفن، اطلاعات بیش از ۱۶۰ میلیون سفر انجام شده توسط پیک، اطلاعات بیش از ۶۰۰ هزار پرداخت سفارش شامل نام مشتری، شماره کارت و … می‌شود.

هکر‌ها نمونه اطلاعات هک‌شده را نیز برای صحت ادعای خود در اختیار کاربران قرار داده و اطلاعات کامل را با قیمت ۳۰ هزار دلار برای فروش گذاشته‌اند. بررسی نمونه‌های هک شده نشان می‌دهد که آخرین نمونه اطلاعات درز شده مربوط به تاریخ ۱۰ دسامبر ۲۰۲۳ است.

با داشتن چنین داده‌هایی می‌توان به اطلاعات قابل‌توجهی از سبک زندگی افراد دست یافت که خودش می‌تواند کار کلاهبرداران را در مهندسی اجتماعی آسان‌تر کند.

اسنپ فود ضمن تایید این حمله هکری، بیانیه‌ای صادر کرد:
«پیرو هک و اقدام به فروش مستقیم بخشی از اطلاعات کاربران اسنپ‌فود به اطلاع می‌رسانیم که شرکت اسنپ‌فود در قدم اول در همکاری با پلیس فتا در حال شناسایی و رفع منبع آلودگی ناشی از اقدام این گروه هکری است. شرکت اسنپ‌فود مسئولیت این اتفاق را می‌پذیرد و حتما بررسی دقیقی در مورد دلایل وقوع آن انجام خواهد داد. گفتنی است این گروه هکری پیش از مذاکره با اسنپ‌فود اقدام به فروش اطلاعات کرده است و شرکت اسنپ‌فود حداکثر تلاش خود را برای جلوگیری از انتشار داده‌های کاربران، از طریق مذاکره با این گروه هکری، خواهد کرد.
 
لازم به ذکر است که کلیه اطلاعات پرداخت بانکی کاربران، اعم از اطلاعات مربوط به کد امنیتی کارت (CCV)، رمز عبور و تاریخ انقضا، در امنیت کامل قرار دارد و این اطلاعات مطابق مقررات بانک مرکزی در هیچ یک از پلتفرم‌ها ذخیره نمی‌شود. متعاقبا اطلاعات تکمیلی در این مورد را منتشر خواهیم کرد.»
 
اطلاعات شخصی مردم در پلتفرم‌ها و در سامانه‌های سازمانی کشور، بارها و بارها آماج حملات هکرها قرار گرفته و این نگرانی وجود دارد که چه کسانی و چگونه از داده‌های مردم صیانت می‌کنند که شاهدیم ماجرای لو رفتن داده‌ها را پایانی نیست.   

پلیس فتا در دفتر اسنپ‌فود
سرهنگ رامین پاشایی، معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا خبر داد که در حال حاضر تیم فنی پلیس فتا در شرکت مذکور مستقر شده و در حال انجام بررسی‌های فنی و تخصصی است.
 
پاشایی افزود: بر اساس تحقیقات صورت گرفته شرکت اسنپ فود همچنان در حال ارائه خدمات به کاربران خود است. با توجه به اینکه شرکت مذکور توسط کارشناسان این پلیس در سال جاری چندین نوبت مورد ارزیابی و توجیه فنی لازم قرار گرفته‌اند در صورت مشاهده هر گونه اهمال و سهل‌انگاری، موضوع برای پیگیری به مراجع قانونی منعکس خواهد شد.
 
سرهنگ پاشایی گفت: به محض کسب اطلاعات دقیق‌تر و مشخص شدن ابعاد جدید از این دسترسی غیرمجاز، متعاقبا اطلاع‌رسانی به هموطنان صورت می‌گیرد.
 
کد مطلب : 21791
https://aftana.ir/vdcjvae8.uqevhzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی