دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 29 Apr 2024
جالب است ۰
گزارش McAfee درباره میزان امنیت سایبری کشورهای جهان

عدم آمادگی کشورهای جهان درمقابل حملات سایبری

در گزارش جدیدی که توسط موسسه تحقیقاتی Security & Defense Agenda) SDA) با پشتیبانی و حمایت شرکت McAfee تهیه شده، میزان امنیت سایبری و آمادگی کشورهای مختلف جهان برای مقابله با تهدیدات سایبری، بررسی و درجه بندی شده است.
در گزارش جدیدی که توسط موسسه تحقیقاتی Security & Defense Agenda) SDA) با پشتیبانی و حمایت شرکت McAfee تهیه شده، میزان امنیت سایبری و آمادگی کشورهای مختلف جهان برای مقابله با تهدیدات سایبری، بررسی و درجه بندی شده است.

به گزارش افتانا به نقل از شرکت شبکه گستر کشورهایی نظیر آمریکا و انگلیس آمادگی نسبتاً کافی برای حملات سایبری دارند، درحالیکه بسیاری از کشورهای دیگر جهان، هنوز در ابتدای راه هستند. در گزارش The Cyber Security هیچیک از ۲۳ کشور مورد بررسی، موفق به کسب ۵ امتیاز کامل نشده است.

کشورهای فنلاند، سوئد و اسرائیل ۴٫۵ امتیاز از ۵ امتیاز را کسب کرده اند. هشت کشور، از جمله آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان، دارای ۴ امتیاز هستند. کشورهای هند، برزیل و مکزیک نیز در قعر جدول درجه بندی قرار گرفته اند.

این گزارش حاصل مصاحبه با ۸۰ کارشناس امنیتی و نظرسنجی از ۲۵۰ صاحب نظر در مسائل امنیتی است. ۵۷ درصد از این افراد، معتقدند که مسابقه تسلیحات سایبری شروع شده و ۳۶ درصد نیز اعتقاد دارند که طرح های تامین امنیت سایبری، مهمتر از طرح های دفاع موشکی کشورها است. تقریباً نیمی از شرکت کنندگان در تهیه این گزارش، باور دارند که امنیت سایبری به اندازه امنیت فیزیکی مرزهای کشور اهمیت دارد.

تمام مصاحبه شوندگان در این گزارش، داشتن دسترسی زنده و به موقع به اطلاعات و به اشتراک گذاشتن این اطلاعات را بسیار مهم و با ارزش می دانند.

افراد خلافکار و مجرمان سایبری بدون هیچ قاعده و قانونی فعالیت می کنند و بدون هیچگونه نگرانی و محدودیت، اطلاعات به دست آمده را با یکدیگر به اشتراک می گذارند. درحالیکه مقامات و مسئولان تامین امنیت سایبری در کشورهای مختلف، تحت قوانین و مقررات متفاوتی باید فعالیت کنند، برای در اختیار گذاشتن اطلاعات و یا کسب اطلاعات، باید سلسله مراتبی را طی کنند و مجوزهای لازم را داشته باشند. ایجاد یک پیمان مشترک بین کشورها برای مبادله به موقع و آنی اطلاعات، یکی از مهمترین اقداماتی است که می توان برای افزایش ضریب امنیت سایبری در جهان، انجام داد.

از طرف دیگر، یکی از امکاناتی که افراد خلافکار و مهاجمان سایبری به آن دسترسی ندارند، یک ساختار ارتباطی منسجم و یکپارچه است. این افراد گرچه اقدام به تبادل اطلاعات می کنند ولی نمی توانند ارتباط زنده و آنی داشته باشند. این درحالیست که دولت های جهان به راحتی یک چنین کانال های ارتباطی را در اختیار دارند.

در درجه بندی امنیت سایبری کشورها، در میانه فهرست، کشورهایی مانند ژاپن، چین، روسیه و کانادا قرار دارند. کشورهای برزیل، هند و رومانی نیز با ۲٫۵ امتیاز و کشور مکزیک با ۲ امتیاز، در انتهای فهرست هستند.

در کشورهایی مانند هند، یکباره از حالت نداشتن تلفن عادی به حالت تلفن همراه با آخرین فناوری ها رسیده ایم. همین وضعیت برای دسترسی و نحوه استفاده از اینترنت نیز وجود دارد. لذا تامین امنیت فناوری های نوین در این کشورها با تاخیر بسیار زیادی انجام می شود.

در گزارش SDA و McAfee توصیه هایی نیز ارائه شده است. از جمله می توان به همکاری های مشترک بیشتر بین شرکت ها و دولت ها، آموزش مردم و کاربران عادی و اولویت دهی به تامین امنیت دستگاه های همراه و فناوری رایانش ابری، اشاره کرد.

کد مطلب : 359
https://aftana.ir/vdcakone149nm.5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی