جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ , 19 Apr 2024
جالب است ۰
دوازدهمین دوره نمایشگاه اینوتکس، 19 تا 22 اردیبهشت‌ماه 1402 برگزار شد.
اختصاصی افتانا: دوازدهمین دوره نمایشگاه اینوتکس،  19 تا 22 اردیبهشت‌ماه 1402 برگزار شد.
 
به گزارش افتانا، دوازدهمین دوره نمایشگاه اینوتکس،  19 تا 22 اردیبهشت‌ماه 1402 با حضور بیش از  ۴۰۰ شــرکت نــوآور و فنــاور در قالب غرفــه‌دار، ۷۰هزار مخاطب فعـــال در حوزه کسب‌وکار، ۱۵۰ سرمـــایه‌گذار، بیش از ۴۰۰ جلـــــسه B2B ، بیش از ۲۰ رویــــداد و بخش جنبی برگزار شد.
 
روح الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، مزیت بزرگ اینوتکس را دورهمی فناوران و نوآوران دانست و گفت: ما به طور جدی اعتقاد داریم که کنار رویدادهای سرمایه‌گذاری حضور داشته باشیم و اولین دوره فینوتکس در کنار اینوتکس امسال آغاز به کار کرد و اگر رسانه‌ها به ما کمک کنند تا صدای توانمندی محققان ایران به سرمایه گذاران برسد، شاهد خواهیم بود که در فینوتکس سال آینده اشتیاق بیشتری برای حضور سرمایه‌گذاران خواهیم بود.
 

استارتاپ‌ها در اینوتکس

رقابت استارتاپی اینوتکس پیچ، یکی از بخش‌های جانبی نمایشگاه اینوتکس 2023 است، که برای ششمین سال متوالی برگزار شد، امسال این رقابت‌ها در 5 استان اصفهان، هرمزگان، خراسان‌رضوی، اردبیل و تهران برگزار شد. همزمان با برگزاری مراسم اختتامیه دوازدهمین نمایشگاه اینوتکس برترین های این بخش نیز معرفی شدند. قبل از مشخص شدن برگزیدگان نهایی برگزیدگان استانی در رقابت فینال به رقابت با یکدیگر پرداختند.
 
در بخش نخست مرحله فینال، ۹ تیم استانی اینوتکس پیچ  شامل؛ تیم «بیازما« از تهران فعال در زمینه آزمایشگاه مجازی برای دانش‌آموزان، تیم «فوتبالیت» از اصفهان فعال در حوزه باشگاه و مدیریت باشگاه، تیم «بوم وند» از بندرعباس در حوزه گردشگری، تیم «هلپیکال» از مشهد فعال در حوزه CRM و ارتباط با مشتری، تیم «کروسین فدک»  فعال در زمینه زعفران و فرآوری آن، تیم «موری» از تهران فعال در زمینه هوش مصنوعی برای خرید لباس در شبکه‌های اجتماعی، تیم «زهردارو اکسیرجان» از اردبیل فعال در حوزه تولید داروی ضد رماتیسم از زهر مار، تیم «زنو»  از اردبیل فعال در حوزه روان‌شناسی و تیم «ویرا بیوتک» در حضور داوران از طرح‌های خود دفاع کردند و درنهایت دو تیم «کروسین فدک»  و «بوم وند» انتخاب شدند. به تیم اول رویداد اینوتکس پیچ گواهی با 10 میلیارد ریال تسهیلات و 50 میلیون ریال نقد از طرف حامی و 350 میلیون ریال از طرف پارک فناوری پردیس اعطا شد. همچنین به تیم دوم گواهی و 10 میلیارد ریال تسهیلات و 50 میلیون ریال نقدی از طرف حامی و 250 میلیون ریال از طرف پارک فناوری پردیس اهدا شد.
 
در ادامه مراسم اختتامیه بروکرهای برتر کشور و بروکر برتر دوازدهیمن نمایشگاه اینوتکس نیز معرفی شدند. با انتخاب داوران شرکت توسعه صنعت شریف بروکر فناوری استان کرمانشاه، شرکت فناوری‌های پیشرفته آسیا بروکر فناوری استان اصفهان، بومرنگ هم آرا بروکر فناوری استان تهران، راهکار تجارت پویا سورنا بروکر فناوری استان یزد در سال 1401 بروکر برتر کشوری و شرکت فناوری پیشرفته آسیا از اصفهان به واسطه حجم ریالی و تعداد قرارداد بروکر برتر نمایشگاه اعلام شدند. همچنین در بخش سیکاپ نیز تیم اصفهان با طرح وایت برد هوشمند و پارکینگ معلولین و تیم تهران با طرح سی ان سی موفق به کسب رتبه برتر شدند.
 

چه کسانی به بازدید آمدند

احمد وحیدی، وزیر کشور در حاشیه بازدید از اینوتکس ۲۰۲۳، با بیان اینکه برپایی نمایشگاه اینوتکس کار ارزشمندی است، گفت: این رویداد توانست بخشی از دستاوردهای نوآورانه و فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان را به نمایش بگذارند. نتیجه برگزاری این نمایشگاه توسعه بازار استارتاپ‌ها و دانش‌بنیان‌ها را خواهد داشت، همچنین صنایع بزرگ و کوچک کشور را به استفاده از ظرفیت دانش‌ها ترغیب خواهد کرد. علاوه بر آن، برپایی این چنین نمایشگاهی موجب فراهم کردن حمایت‌هایی برای فعالان این حوزه از سوی دستگاه‌های مرتبط خواهد شد.: وزارت کشور از دستاوردهای مرتبط با شهر هوشمند شامل سیستم‌های حمل‌و‌نقل و سیستم‌های پسماند مرتبط با حوزه کاری ما استفاده می‌کند.
 
علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت که مهمان دیگر نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۳ بود، اظهار داشت: تمام آیین‌نامه‌های قانون جهش تولید دانش‌بنیان تصویب شده است و در حال اجراست. وی بیان کرد: اینوتکس ۲۰۲۳ ظرفیت‌های بزرگی را به مردم و مسئولان و فعالان حوزه‌های اقتصادی نشان می‌دهد که چگونه با کار دانش‌بنیان و علمی می‌توان بسیاری از اقدامات اقتصادی را سرعت بخشید و بهره‌وری‌ها را افزایش داد، مسائل و مشکلاتی که موجب کندی حرکت می‌شود برطرف کرد. این نمایشگاه فضای خوبی برای همه فعالان اقتصادی و مسئولان دولتی است تا از ظرفیت‌های علمی جوانان نخبه ایرانی شناخت پیدا کنند و بهتر و بیشتر در زمینه رشد اقتصادی حرکت کنند. سخنگوی دولت با بیان اینکه تقریبا تمام آیین‌نامه‌های قانون جهش تولید دانش‌بنیان تصویب شده و در فرایند اجراست، تصریح کرد: خیلی از آیین‌نامه‌های قانون جهش دانش‌بنیان پیش از موارد قانونی در دولت تصویب شد.
 
روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور یکی از بازدیدکنندگان دیگر چهارمین روز از نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس ۲۰۲۳ بود. وی در حاشیه بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ گفت: نمایشگاه امسال بسیار پر شور‌تر از سال‌های گذشته برگزار شد و آنچه به خوبی مشهود است پر انرژی بودن نمایشگاه و حضور پررنگ شرکت‌های جدید است. پس از دوره اپیدمی کرونا و کمرنگ شدن فعالیت‌ها امسال شاهد شور بیشتر استارتاپ‌ها در نمایشگاه و استقبال مردم از اینوتکس ۲۰۲۳ بودیم. شرکت‌های جدید و بزرگ فعالیت‌های بیشتر و پر رونق‌تری پیدا کرده و واقعا همه بخش‌ها جذاب است.
 
وی در خصوص برنامه‌های معاونت علمی ریاست جمهوری برای حمایت از این بخش گفت: وظیفه اصلی ما بسترسازی و حمایت از شرکت‌های نوپا، ایده‌های جدید و تیم‌های خلاق و نوآور است و همه‌جانبه این حمایت‌ها را خواهیم داشت.
 
لطیفی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور نیز ضمن بازدید از نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس ۲۰۲۳، از مرکز نوآوری سازمان اداری و استخدامی کشور رونمایی کرد و گفت: نیاز به آینده مطلوب در حوزه‌های مختلف و آینده‌نگری مناسب جهت بهبود مستمر جریان اداری - استخدامی، رونمایی از مرکز نوآوری در سیستم های اداری استخدامی با منشاء نوآوری و خلاقیت و نگاهی به تجربیات استارتاپ ها و شرکت‌های دانش بنیان در این حوزه در بخش دولتی را ضروری ساخت. او افزود: تحول در نظام حکمرانی آینده با تغییراتی در بخش نظام اداری ایجاد می شود و در این راستا استفاده از ظرفیت نخبگان و پزوهشگران و برقراری حلقه ارتباطی فی مابین آنها با مراکز ذی‌ربط می تواند موجبات تغییر و تحول بهینه در این حوزه را ایجاد کند.
 

فینوتکس در اینوتکس

دلیری، رئیس کارگروه علمی فینوتکس،  با اشاره به اهداف برگزاری این رویداد گفت: ما شاهد بودیم که همواره رویداد اینوتکس برگزار می‌شد که در آن شرکت‌های فناور حضور داشتند. در این میان یکی از نیازهای اساسی شرکت‌ها نیازهای مالی و فناوری‌های مربوط به آن است. اگر مشکل شرکت‌های فناور در حوزه مالی حل شود، مسیر توسعه آن‌ها به شکل ویژه‌ای تسهیل می‌شود. برهمین اساس در سال جاری برای اولین بار رویداد فینوتکس در حین برگزاری نمایشگاه اینوتکس برگزار شد.
 
وی افزود: بر همین اساس در رویداد فینوتکس چالش‌های پیش روی شرکت‌های فناور در حوزه مالی مورد بررسی قرار می گیرد و تلاش می شود تا این چالش‌ها و مشکلات که به صورت سنتی یا مدرن در سیستم مالی وجود داشته برطرف و برای آن‌ها راه حل‌هایی اندیشیده شود. فینوتکس تمرکز خود را بر برگزاری کارگاه ها، دوره‌های آموزشی، میزهای مشاوره و بسترهای تعامل قرار داده تا شرکت‌های فناور با کمک یکدیگر توسعه را تجربه کنند. در این رویداد یک «کافه سرمایه» نیز طراحی شد که در این قسمت در یک روز، ۳۶۰ جلسه برگزار و با استقبال چشم گیر مخاطبین  مواجه شد. استارت‌ها و شرکت های سرمایه گذار در این جلسات حضوری پر رنگ داشتند و این رویداد کمک زیادی به طرفین کرد.
 
رئیس کارگروه علمی رویداد فینوتکس توضیح داد: بازدید از این رویداد، حضور در غرف‌ ها و شرکت در کارگاه‌ها با استقبال زیادی رو به رو شد و این نوید را داد که فینوتکس در عمل نیز می‌تواند دستاوردهای خوبی داشته باشد. تمامی میزها در این رویداد برای‌ مذاکره میان سرمایه‌گذاران و استارتاپ‌ها پر بود و این نشان از موفقیت این رویداد دارد. امروز اقبال سرمایه‌گذاران به شرکت‌های دانش بنیان‌بیش از هر زمان دیگری شده و مشخصا این رویداد می تواند متصل‌کننده این مجموعه‌ها باشد.
 

«آمیگو» برنده استارکاپ اینوتکس ۲۰۲۳

مسابقات استارکاپ (فیفا ۲۳) با حضور بیش از ۱۳۰ مجموعه فناور در دوازدهمین نمایشگاه اینوتکس در پارک فناوری پردیس با معرفی برندگان به عنوان «حال خوب استارتاپی» به کار خود پایان داد. 
 
سومین دوره مسابقات استارکاپ در رشته  FIFA 2023 با حضور  ۱۳۰  تیم حاضر عصر چهارمین روز برپایی نمایشگاه اینوتکس به‌کار خود پایان داد.
 
مجتبی چکنی، مدیرعامل شرکت میم ایونت، حضور در این مسابقات را زنگ تفریحی آمیخته به فناوری و تکنولوژی های نوین دانست که فرصتی برای حال خوب در نمایشگاه اینوتکس ایجاد می‌کند. او با بیان اینکه مسابقات استارکاپ از سه سال گذشته هر سال در حاشیه نمایشگاه اینوتکس برگزار می‌شود اظهار داشت:‌ پیشنهاد برگزاری مسابقات استارکاپ در پارک فناوری پردیس با هدف چالش و نوآوری و حال خوب، ارائه شد و خوشبختانه از استقبال خوبی نیز همراه بود به نحوی که امسال در فرصت کوتاهي سقف متقاضیان حضور در نمایشگاه پر شد و مسابقات با کیفیتی متفاوت از سال‌های گذشته برگزار شد. امیدواریم مسابقات در سال‌های آتی از ابتدا در  فضای سرپوشیده و امکانات بصری و تصویری بهتری برگزار شود. هر چند اهدای جایزه نقدی و به کارگیری تجهیزات بهتر از جمله؛ مانیتورهای بزرگتر و سیستم صوتی قوی‌تر از جمله مزیت های این دوره نسبت به دوره های قبل است.
 
مسابقات استارکاپ این دوره با قهرمانی تیم آمیگو پایان یافت.
 

رقابت کنز

هم‌زمان با روز پایانی دوازدهمین نمایشگاه، مراسم پایانی رقابت‌های «کنز» نیز در ساختمان فن‌بازار و سالن آمفی‌تاتر پارک فناوری پردیس برگزار شد.
 
رقابت علمی کنز (Knowledge Application and Notion for Societ) که توسط بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) برگزار می‌شود، رقابتی است که در آن دانشجویان، مخترعان، پژوهشگران و اساتید جوان زیر ۴۵ سال جهان اسلام دستاوردهای علمی و فناوری اعم از ایده ی علمی-کاربردی، مقاله و یا مجموعه مقالات، کتاب و اختراع خود را به دبیرخانه رقابت ارسال می‌کنند و پس از داوری آثار، از برگزیدگان تقدیر می‌شود.
 
برگزاری بتل استارتاپی، زنگ تفریح و کارآموزی و تجربه ملوانی از بخش‌های اینوتکس پیچ ۲۰۲۳ بود. رونمایی از برنامه موبایلی «جاده لجستیک» برای هوشمندسازی حمل بار، از برنامه‌های روز آخر بود. این نمایشگاه از 19 تا 22 اردیبهشت‌ماه در پارک فناوری پردیس میزبان فعالان و دوستداران فناوری بود.
 
کد مطلب : 20793
https://aftana.ir/vdcae0nu.49nwo15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی