شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 27 Apr 2024
جالب است ۰
وزیر ارتباطات: ایران نخستین كشور در جهان است كه شبكه ملی اطلاعات را بطور كامل و مستقل راه‌اندازی می‌كند.
 وزیر ارتباطات: ایران نخستین كشور در جهان است كه شبكه ملی اطلاعات را بطور كامل و مستقل راه‌اندازی می‌كند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات به منزله فیلترینگ نیست، بلکه این شبکه ارتقاء خدمات‌دهی را در بردارد.


به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)،رضا تقی‌پور كه در چارچوب یكصدمین سفر استانی هیئت دولت در جمع مدیران حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی افزود: شبكه ملی اطلاعات یك شبكه گسترده، امن، پایدار و با ظرفیت بالا است كه دارای قابلیت‌های فراوانی می‌باشد.

وی گفت: ایران نخستین كشور در جهان است كه شبكه ملی اطلاعات را بطور كامل و مستقل راه‌اندازی می‌كند.

وزیر ارتباطات و فناوری اصلاعات افزود: تاكنون برخی از كشورها مانند كره جنوبی، مالزی و چین این شبكه را با قابلیت‌های نه چندان گسترده ایجاد كرده‌اند.

وی ادامه داد: شبكه ملی اطلاعات كه در برنامه پنجم توسعه كشور محقق خواهد شد، اتفاق بزرگی برای جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اینترنت به‌رغم همه منافع و مزایایی كه در ابتدای امر داشت، امروز به دلیل وجود كسب و كارها و استفاده‌های غیراخلاقی و انسانی، مزیت‌های خود را از دست داده است.

تقی پور افزود: به تعبیری دیگر كشور نیازمند شبكه‌ای امن، پایدار و عاری از آلودگی‌ها است تا مسائل ملی و اطلاعات مربوط به دستگاه‌های اجرایی و كسب و كارهای تمیز و پاك در درون این شبكه مدیریت شود.

وی با بیان اینكه كاربران اینترنت در ایران رتبه نخست را در خاورمیانه دارا هستند گفت: هم اكنون رقم كاربران اینترنت در ایران ۹/۴۶ به ازای هر صد نفر ضریب نفوذ اینترنت در خاورمیانه است.
کد مطلب : 1288
https://aftana.ir/vdca.an6k49nua5k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی