شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 11 May 2024
جالب است ۰
اپلیکیشن دیوار به دلیل تحریم‌های آمریکا از فروشگاه گوگل پلی حذف شد.
اپلیکیشن دیوار به دلیل تحریم‌های آمریکا از فروشگاه گوگل پلی حذف شد.

به گزارش افتانا، طبق اطلاعیه‌‌‌ای که دیوار در وبلاگ خود منتشر کرده، اپلیکیشن دیوار از سه‌‌‌شنبه هفته گذشته و به دلیل تحریم‌‌‌های دولت آمریکا از فروشگاه اپلیکیشن گوگل حذف شده است.
 
طبق اعلام دیوار در ایمیلی که گوگل برای این شرکت ارسال کرده، اعلام شده است که این اقدام با استناد به ماده ۱۶.۵ «توافق‌نامه توسعه‌‌‌دهندگان» صورت گرفته که به تحریم‌‌‌های وضع شده از سوی دولت آمریکا اشاره دارد. دیوار نسبت به این اقدام گوگل‌پلی ابراز نگرانی کرده و گفته است که حذف اپلیکیشن رسمی دیوار از گوگل‌‌‌پلی می‌تواند باعث انتشار بدافزارها و سوءاستفاده از عنوان و برند دیوار در فروشگاه رسمی گوگل و تضییع حقوق کاربران‌‌‌ شود.
 
دیوار همچنین تأکید کرده است که از همه ابزارهای قانونی برای حل این مشکل استفاده خواهد کرد تا اپلیکیشن دیوار بتواند دوباره به گوگل‌‌‌پلی بازگردد. دیوار توصیه کرده است که تا زمان حل این مشکل کاربران می‌توانند از صفحه دانلود دیوار برای اطلاع از روش‌های نصب و به‌‌‌روز‌‌‌رسانی اپلیکیشن استفاده کنند.
 
این اولین بار نیست که اپلیکیشن‌‌‌های ایرانی به دلیل تحریم آمریکا از گوگل‌‌‌پلی حذف می‌‌‌شوند. در مرداد ماه سال گذشته نیز گوگل‌‌‌پلی حساب «شیپور» را بدون اطلاع قبلی مسدود کرد. در آن زمان مدیرعامل شیپور اعلام کرد که این اقدام گوگل در راستای تحریم‌‌‌های آمریکا علیه ایران رخ داده است و این شرکت تلاش می‌کند تا از مسیرهای بین‌المللی این اپلیکیشن را به گوگل‌‌‌پلی بازگرداند، اما تاکنون موفق به این کار نشده است.
 
گفتنی است، حذف اپلیکیشن‌‌‌های ایرانی از گوگل‌‌‌پلی در حالی اتفاق می‌‌‌افتد که در پاییز سال گذشته و به دنبال اعمال محدودیت‌های اینترنتی، وزارت خزانه‌‌‌داری آمریکا برخی تحریم‌‌‌های تکنولوژی و اینترنتی علیه کاربران ایرانی را لغو کرد. یکی از پیامد‌‌‌های این لغو تحریم‌‌‌ها دسترسی گسترده‌‌‌تر به سرویس‌‌‌های گوگل بود.
کد مطلب : 20961
https://aftana.ir/vdchzwni.23nv-dftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی