شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 11 May 2024
جالب است ۰
توافق جدید بین انگلستان و آمریکا جریان داده بین این دو کشور را ساده‌تر از قبل خواهد کرد.
توافق جدید بین انگلستان و آمریکا جریان داده بین این دو کشور را ساده‌تر از قبل خواهد کرد.
 
به گزارش افتانا به نقل از اینفو سکیوریتی، انگلستان و آمریکا برای ایجاد یک «پل داده» به توافق رسیده‌اند تا جریان آزاد داده‌ها بین دو منطقه را امکان‌پذیر کند.
 
«تعهد در اصل» نشان‌دهنده گسترش همکاری‌های انگلستان در چارچوب حفظ حریم خصوصی داده‌ها است که بین اتحادیه اروپا و ایالات متحده در سال ۲۰۲۲ توافق شده است. این بدان معناست که شرکت‌های آمریکایی که برای پیوستن به این چارچوب تأیید شده‌اند، می‌توانند داده‌های شخصی بریتانیا را دریافت کنند.
 
چارچوب مقدماتی حریم خصوصی داده‌ها برای اصلاح قرارداد قبلی سپر حریم خصوصی بین ایالات متحده و اتحادیه اروپا طراحی شده است که طبق قوانین GDPR در پرونده Schrems II در سال ۲۰۲۰ غیرقانونی اعلام شد.
 
بر اساس بیانیه دولت انگلستان، قرارداد جدید این کشور و ایالات متحده به دنبال دو سال گفتگوهای فنی بین دو دولت انجام می شود و کار بیشتر در ماه‌های آینده قبل از اتخاذ تصمیم نهایی در مورد ایجاد پل داده تکمیل می‌شود.
 
هر دو طرف تاکید کردند که این ترتیب برای تقویت رشد اقتصادی و تسهیل نوآوری در زمینه‌هایی مانند علم و تحقیق طراحی شده است.
 
کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: «جریان مطمئن و ایمن داده‌ها در سراسر مرزهای ما برای تلاش برای نوآوری بیشتر ضروری است. برای این منظور، ما اصولاً متعهد شده‌ایم که یک پل داده بین ایالات متحده و بریتانیا ایجاد کنیم تا جریان داده‌ها بین دو کشور را تسهیل کنیم و در عین حال از حفاظت‌های قوی و مؤثر از حریم خصوصی اطمینان حاصل کنیم. ما در تلاش هستیم تا ارزیابی‌های مربوطه خود را به سرعت برای اجرای این چارچوب نهایی کنیم.»
 
در مارس ۲۰۲۳، دولت بریتانیا لایحه حفاظت از داده‌ها و اطلاعات دیجیتال (DPDI) را به مجلس ارائه کرد که قوانین فعلی GDPR را اصلاح می‌کند. هدف اصلی کاهش هزینه‌ها و پیچیدگی‌های کسب‌وکارها در انتقال و استفاده از داده‌ها است.
 
با این حال، کارشناسان هشدار داده‌اند که این مقررات می‌تواند به حقوق حریم خصوصی مصرف‌کنندگان لطمه بزند و همچنین توافق‌نامه کفایت بریتانیا با اتحادیه اروپا را به خطر بیندازد.
 
منبع: Infosecurity
کد مطلب : 20964
https://aftana.ir/vdcayonu.49nwi15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی