دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 13 May 2024
جالب است ۰
نشت اطلاعاتی در وب‌سایت خرید بلیت‌های مسافرتی

پرواز داده‌های قاصدک 24

به گفته leakfa اطلاعات بیش از دومیلیون کاربر قاصدک ۲۴ روی شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته ‌است.
اطلاعات کاربران وب‌سایت خرید بلیت قاصدک۲۴ که شامل بیش از دومیلیون خط نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، ایمیل، شماره موبایل، شماره ملی، شماره پاسپورت، تاریخ انقضای پاسپورت و اطلاعات دیگری مثل سفرها و بلیط‌هاست، برای فروش قرار داده شده است.
 
به گزارش افتانا، در روزهای پایانی هفته گذشته، کانال تلگرامی لیکفا با انتشار پستی هشدار داد: پایگاه‌ داده‌ای حاوی بیش از دومیلیون خط نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، جنسیت، شناسه کاربری، کلمه عبور (هش شده)، آدرس ایمیل، شماره تلفن‌همراه، شماره ملی، شماره پاسپورت، تاریخ انقضای پاسپورت و اطلاعات دیگری مرتبط با سفرها و بلیط‌های کاربران وب‌سایت قاصدک 24  در لیست فروشندگان بانک اطلاعاتی مشاهده شده است. صحت داده‌های نمونه بررسی شده و قابل تایید است. با توجه به سادگی الگوریتم هش‌ها پیشنهاد می‌شود کاربران این وب‌سایت هرچه سریع‌تر اطلاعات ورود نظیر آدرس ایمیل، شماره تلفن‌همراه و کلمه‌ عبور خود را جهت جلوگیری از سوءاستفاده های احتمالی تغییر دهند.
 
وب‌سایت leakfa بر اساس یک پروژه متن‌باز است و خدمات تحقیق و پیگیری وقایع نشت اطلاعات را به ایرانیان ارائه می‌دهد و با تکیه بر اهمیت افزایش سواد امنیت سایبری جامعه به کاربران می‌گوید که آیادر لیست نقض‌های امنیتی بزرگ وجود دارند یا خیر.
 
سامانه خرید اینترنتی بلیط هواپیما، قطار، اتوبوس و رزرو هتل قاصدک 24 گفت که در حال پیگیری این موضوع هستند و البته تا این لحظه، بیانیه رسمی در این مورد منتشر نکرده‌است.
 
کد مطلب : 21257
https://aftana.ir/vdcgux9x.ak9qn4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی