جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 10 May 2024
جالب است ۰
معاون علمی ‌فناوری رئیس جمهور تاکید کرد

هوش مصنوعی در صدر برنامه‌های معاونت علمی است

معاون علمی ‌فناوری رئیس جمهور گفت: یکی از برنامه‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پرداختن به فناوری‌های مهم ازجمله هوش مصنوعی و مهندسی زیستی است.
معاون علمی ‌فناوری رئیس جمهور گفت: یکی از برنامه‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پرداختن به فناوری‌های مهم ازجمله هوش مصنوعی و مهندسی زیستی است.

به گزارش افتانا، روح الله دهقانی، روز جمعه هفتم مهرماه در آیین افتتاحیه بخش دانش‌آموزی جایزه بین‌المللی مصطفی (ص) در اصفهان، اظهار کرد: صاحبان اقتصاد و تاثیرگذاران آینده، کسانی خواهند بود که بر دو ‌فناوری مهم هوش مصنوعی و مهندسی زیستی مسلط باشند. هر تکنولوژی یک ویژگی خاص دارد، ولی همه آنها یک مشخصه مشترک دارند و اینکه فناوری انسان‌ها را از درون ضعیف و از بیرون قوی ‌و قدرتمند می‌کند.
 
 دهقانی افزود: فناوری هوش مصنوعی، مخاطبش قوه ذهن و تحلیل است و در آینده با توسعه هوش مصنوعی دو دسته انسان خواهیم داشت، افرادی که مقهور هوش مصنوعی هستند، به لحاظ ذهنی بسیار ضعیف می‌شوند، زیرا فکر و محاسبه و طراحی نمی‌کنند. در نقطه مقابل ‌کسانی خواهند بود که اربابان و ایجادکنندگان هوش مصنوعی هستند که صاحبان حکومت‌های آینده خواهند بود.
 
به گفته وی، شاخه دیگر فناوری‌ها، تکنولوژی‌های زیست مهندسی است که سلطان فرمانروایی بر جسم انسان‌ها خواهد بود و سلول‌های بنیادی در زیر شاخه این فناوری قرار می‌گیرد که داستان بدن‌های زنده در آینده خواهد بود. در مجموع انسان یک بعد جسمی ‌ذهنی دارد که فناوری هوش مصنوعی، بعد ذهنی و فناوری زیستی، بعد جسمی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
 
دهقانی ادامه داد: بر این اساس یکی از برنامه‌های معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری، پرداختن به این فناوری‌های مهم از جمله هوش مصنوعی و مهندسی زیستی است.
 
 
کد مطلب : 21415
https://aftana.ir/vdccp0qi.2bqss8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی