پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 9 May 2024
جالب است ۰
کلاهبرداری اینترنتی و جرایم مربوط به برداشت‌های اینترنتی، پرتکرارترین جرم‌های فضای سایبری در سال گذشته بوده‌اند.
منبع : زومیت
کلاهبرداری اینترنتی و جرایم مربوط به برداشت‌های اینترنتی، پرتکرارترین جرم‌های فضای سایبری در سال گذشته بوده‌اند.
 
به گزارش افتانا، حسین امیرلی، جانشین رئیس پلیس فتا، ضمن ارائه آماری در خصوص جرایم فضای سایبری کشور، اعلام کرد که پلیس فتا به کنترل خوبی در حوزه دامنه جرم در فضای سایبری دست یافته است. البته جانشین رئیس پلیس فتا تاکید کرد که این کنترل در حوزه دامنه جرم و کشف جرایم مربوط به فضای سایبری بیشتر به جرایمی مربوط می‌شود که شاکی خصوصی دارند؛ یعنی جرایمی که مردم برای دریافت خدمات به پلیس مراجعه می‌کنند.

جانشین رئیس پلیس فتا گفت: «بیشترین موارد از این جرایم دارای شاکی خصوصی، مربوط به کلاهبرداری اینترنتی است که سال اخیر بیش از ۳۶ درصد جرایم را به خودش اختصاص داده است. در وهله بعدی، برداشت اینترنتی و سایر موضوعات قرار دارند.»
 
آمار ۳۶ درصدی مربوط به کلاهبرداری اینترنتی در سال ۱۴۰۱ افزایش میزان کلاهبرداری‌ها در فضای سایبری نسبت به سال پیش از آن را نشان می‌دهد و از ناامن شدن بیشتر این فضا برای مردم حکایت دارد. پلیس فتا میزان کلاهبرداری در سال ۱۴۰۰ را ۳۰ درصد از کل جرائم فضای مجازی اعلام کرده بود.
 
وی از عملکرد در کنترل دامنه جرم در فضای مجازی اعلام رضایت کرد و گفت: یک کنترل دامنه جرم خوبی انجام شده و امکان کشف حول‌وحوش ۹۰ درصد از این جرایمی که بابت آن‌ها به پلیس فتا مراجعه می‌شود برای ما وجود دارد.
 
این در حالی است که آمارهای اعلام‌شده توسط پلیس فتا درباره کشف جرم در سال ۱۴۰۰ بیش از این عدد بوده است. میزان کشف کلاهبرداری‌های اینترنتی توسط پلیس فتا در سال مذکور ۹۵ درصد اعلام شده بود. جانشین رئیس پلیس فتا همچنین در کنار اقدامات مربوط به کشف جرائم سایبری از انجام اقدامات پیش‌دستانه نیز خبر داد و اظهار کرد: در حال انجام اقدامات ویژه‌ای در حوزه‌‌های پیش‌دستانه نیز هستیم. منظور اقداماتی است که مردم برای گزارش آن به پلیس مراجعه نمی‌کنند اما این نیاز وجود دارد که فضای سایبر به صورت مداوم مورد رصد و پایش قرار بگیرد و ناهنجاری‌ها از آن پاک شود.
 
کد مطلب : 21464
https://aftana.ir/vdcgtt9x.ak9q34prra.html
تگ ها
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی