پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 9 May 2024
جالب است ۰
اقدام جدید سازمان فناوری اطلاعات در مورد دستگاه‌های دولتی

مراکز داده غیراستاندارد تعطیل می‌شوند

فریبا یاراحمدی
به گفته معاون سیاستگذاری و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات ایران، مراکز داده‌ دستگاه‌های دولتی که از حداقل استانداردها برخوردار نیستند شناسایی شده و در صورت عدم انجام اصلاحات لازم، تعطیل خواهند شد.
به گفته معاون سیاستگذاری و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات ایران، مراکز داده‌ دستگاه‌های دولتی که از حداقل استانداردها برخوردار نیستند شناسایی شده و در صورت عدم انجام اصلاحات لازم، تعطیل خواهند شد.
 
به گزارش افتانا،  حامد منکرسی، معاون سیاستگذاری و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات، در جمع مشاوران و ممیزان مراکز داده دستگاه‌های از احتمال تعطیلی مراکز داده غیراستاندارد خبر داد.
معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به مسئولیت خطیر وزارت ارتباطات در حفظ و نگهداری زیرساخت‌های اطلاعاتی کشور گفت: تا کنون بیش از ۹۸ درصد دستگاه‌های دولتی و حدود ۶۰ درصد خدمات آن‌ها به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شده‌اند که بنا به تکلیف قانونی این خدمات باید افزایش پیدا کند.
منکرسی ادامه داد:با توجه به این که پنجره ملی خدمات دولت هوشمند دارای حدود ۲۸ میلیون کاربر ثبت شده است و از هر خانوار ایرانی یک نفر از خدمات این سامانه حتی در دورترین نقاط کشور استفاده می‌کند؛ ضرورت میزبانی و نگهداری از داده‌ها دستگاه‌های اجرایی در مراکز داده‌ای که دارای زیرساخت‌های قابل اعتماد، امن، حفاظت شده، پایدار و استاندارد هستند، دو چندان می‌شود.
وی با اشاره به نقش سازمان فناوری اطلاعات ایران در این زمینه خاطرنشان کرد: وظیفه شناسایی و ارزیابی مراکز داده دستگاه‌های دولتی به سازمان فناوری اطلاعات ایران محول شده است تا ضمن ارزیابی و شناسایی مراکز داده دستگاه‌های دولتی در پنج فاز، از ارائه خدمات توسط مراکز داده غیرمجاز و غیراستاندارد جلوگیری شود.
منکرسی، در خصوص وضعیت آن دسته از مراکز داده دستگاه‌های دولتی که در شرایط نامناسبی به سر می‌برند، تاکید کرد: اگر مراکز داده‌ای را شناسایی کردیم که از استانداردهای در نظر گرفته شده، فاصله بسیاری داشتند و امکان اصلاح برای آن‌ها وجود نداشت، راهکار جایگزین استفاده از زیرساخت یکپارچه ابر دولت است تا ضمن برخورداری از ضریب قابل توجهی از امنیت و پایداری؛ با تمرکز بیشتر بر افزایش کیفیت به ارائه خدمات خود بپردازند.
منکرسی، داده را قلب تپینده خدمات هوشمند دانست و اظهار امیدواری کرد که با مشارکت و تعامل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای (نصر) بتوانیم زیرساخت‌های مطمئن و پایداری را برای حکمرانی داده در این مراکز ایجاد کنیم تا ضمن بالارفتن کیفیت خدمات دولت هوشمند، مردم نیز بتوانند طعم شیرین فناوری را بچشند.
 
 
کد مطلب : 21687
https://aftana.ir/vdcd590x.yt0fj6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی