يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 28 Apr 2024
جالب است ۰
مایکروسافت اج به سرقت داده‌های گوگل کروم بدون اجازه‌ی کاربران متهم شد.
منبع : The Register
مایکروسافت اج به سرقت داده‌های گوگل کروم بدون اجازه‌ی کاربران متهم شد.
 
به گزارش افتانا، چندین کاربر گزارش داده‌اند که مایکروسافت اج، مرورگر وب پیش‌فرض ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱، به‌طور خودکار داده‌های وب‌گردی را از گوگل کروم وارد می‌کند، حتی اگر ویژگی انتقال داده غیرفعال شده باشد.
 
در اکتبر ۲۰۲۳ (مهر و آبان ۱۴۰۲)، چندین کاربر گزارش دادند که مایکروسافت اج پس از نصب به‌روزرسانی ویندوز، به‌طور خودکار با تب‌های کروم باز می‌شود. ظاهراً ویژگی انتقال داده که شامل بوکمارک، تاریخچه‌ی وب‌گردی، کوکی‌ها و سایر داده‌های مرورگرهای دیگر می‌شود، در سیستم آن‌ها غیرفعال بوده است.
 
علت دقیق همچنان مشخص نیست، اما یکی از احتمالات، صفحه‌ای است که به‌سرعت در طول فرایند به‌روزرسانی ظاهر و ناپدید شده و احتمالاً باعث وارد شدن ناخواسته‌ی داده‌ها شده است. تام وارن، از خبرنگاران سایت ورج، این گزارش‌های کاربران را در پستی در پلتفرم ایکس تأیید کرد.
 
جزئیات وب‌گردی جزو اطلاعات نسبتاً حساس هستند و همین موضوع کاربران مرورگر مایکروسافت اج را نگران کرده است. مایکروسافت برای اطمینان از حفظ امنیت داده‌ها باید بررسی کاملی در مورد هر‌گونه مشکل گزارش‌شده انجام دهد.
 
ویژگی انتقال داده‌ها باید فقط با رضایت صریح کاربر فعال شود و به‌صورت شفاف و بدون تاکتیک‌های گمراه‌کننده در دسترس قرار بگیرد. مایکروسافت بهتر است در رویکردش برای افزایش کاربران مرورگر اج تجدید‌نظر کند و شیوه‌های اخلاقی را برای حفظ اعتماد کاربران در پیش بگیرد.
کد مطلب : 21911
https://aftana.ir/vdcdfn0x.yt0ff6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی