شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 27 Apr 2024
جالب است ۰
کاربران آیفون به‌زودی می‌توانند به‌جای استفاده از رمز عبور برای واتساپ، از قابلیت Passkey استفاده کنند.
منبع : WABetaInfo
کاربران آیفون به‌زودی می‌توانند به‌جای استفاده از رمز عبور برای واتساپ، از قابلیت Passkey استفاده کنند.
 
به گزارش افتانا، سال گذشته واتساپ اعلام کرد که کاربران می‌توانند Passkey را جایگزین رمز‌های عبور سنتی کنند، اما قابلیت مورد بحث را فقط برای کاربران اندرویدی منتشر کرد. متا قصد دارد Passkey را در اختیار کاربران انواع گوشی آیفون نیز قرار بدهد.
 
جدیدترین نسخه بتای واتساپ iOS اکنون از یک منوی جدید برای تنظیم Passkey بهره می‌برد. قابلیت یادشده هنوز فعال نشده است، اما به‌زودی در دسترس کاربران نسخه‌ی بتا قرار خواهد گرفت.
 
سیستم Passkey که توسط اتحادیه‌ی FIDO و با همکاری شرکت‌های بزرگی نظیر اپل، گوگل و مایکروسافت توسعه داده شده است، کاربران را قادر می‌سازد تا رمز‌های عبور سنتی را با روش‌های امن‌تری مانند تشخیص چهره یا اثر انگشت جایگزین کنند.
 
به‌روزرسانی نوامبر ۲۰۲۳ (آبان و آذر ۱۴۰۲) واتساپ به کاربران اجازه می‌داد تا با استفاده از ایمیل احراز هویت کنند. از طرفی متا در حال توسعه‌ی قابلیت جدیدی است تا کاربران بتوانند به‌جای شماره تلفن، نام کاربری خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. تمامی این قابلیت‌ها امنیت واتساپ را افزایش می‌دهند.
 
کاربران iOS 16 می‌توانند در سافاری و iCloud Keychain از قابلیت Passkey استفاده کنند، اما از iOS 17 به‌ بعد این ویژگی به برنامه‌های متفرقه نیز سرایت پیدا می‌کند.
کد مطلب : 21913
https://aftana.ir/vdcfm1d0.w6dyyagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی