شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 27 Apr 2024
جالب است ۰
اپل به‌دنبال پیروی از قانون بازارهای دیجیتال در اتحادیه‌ی اروپا، اپلیکیشن‌های تحت وب را از دسترس خارج می‌کند.
منبع : Apple
اپل به‌دنبال پیروی از قانون بازارهای دیجیتال در اتحادیه‌ی اروپا، اپلیکیشن‌های تحت وب را از دسترس خارج می‌کند.
 
به گزارش افتانا، اپل با دومین بتای iOS 17.4 بسیاری از قابلیت‌های وب‌اپلیکیشن‌ها (PWA) را در اتحادیه اروپا غیرفعال و تأیید کرد که این قابلیت‌ها دیگر باز نخواهند گشت.
 
در بیانیه اپل آمده است که کاربران اتحادیه اروپا به دلیل پشتیبانی از موتورهای مرورگر جایگزین و خطرات امنیتی، به وب‌اپ‌ها دسترسی نخواهند داشت: «وب‌اپلیکیشن‌های صفحه‌ی هوم براساس WebKit و معماری امنیتی آن ساخته و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با مدل حریم خصوصی و امنیتی برنامه‌های بومی در iOS هم‌خوانی داشته باشند.»
 
اپل ادعا می‌کند که وب‌اپلیکیشن‌های مخرب می‌توانند بدون رضایت کاربر، اطلاعات سایر وب‌اپلیکیشن‌ها را بخوانند و به دوربین، میکروفون و موقعیت مکانی کاربر دسترسی پیدا کنند. برای رفع این مشکلات امنیتی، اپل باید نوعی معماری جدید بسازد که به دلیل سایر الزامات قانون بازارهای دیجیتال قابل اجرا نیست.
 
از این پس کاربران گوشی آیفون در اروپا می‌توانند مستقیماً از صفحه‌ی هوم و از طریق بوکمارک به وب‌سایت‌ها دسترسی داشته باشند. وب‌اپلیکیشن‌ها در صفحه‌ی هوم به جای اینکه در یک پنجره‌ی اختصاصی باز شوند، در سافاری یا یک مرورگر پیش‌فرض دیگر باز خواهند شد.
 
اپل می‌گوید که تغییرات جدید نتیجه انطباق با قانون بازارهای دیجیتال است و تنها بر تعداد کمی از کاربران تأثیر می‌گذارد. اپل همچنین از تأثیری که این تغییر بر توسعه‌دهندگان وب‌اپلیکیشن‌ها و کاربران آیفون می‌گذارد ابراز تاسف کرد.
کد مطلب : 21971
https://aftana.ir/vdcjvhe8.uqevazsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی