شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 27 Apr 2024
جالب است ۰
نسخه اولیه اندروید ۱۵ با مجموعه‌ای از قابلیت‌های جدید در دسترس توسعه‌دهندگان قرار گرفت.
منبع : Android
نسخه اولیه اندروید ۱۵ با مجموعه‌ای از قابلیت‌های جدید در دسترس توسعه‌دهندگان قرار گرفت.
 
به گزارش افتانا، اولین نسخه پیش‌نمایش اندروید ۱۵ امروز در دسترس توسعه‌دهندگان قرار گرفت. جدیدترین نسخه اندروید با بهبودهایی در شارژدهی گوشی‌ها و امنیت کاربران در کنار قابلیت‌های شخصی‌سازی بیشتر همراه شده است.
 
نخست، گزینه جدیدی برای توسعه‌دهندگان در بخش Debugging در نظر گرفته شده است که قابلیت‌های اضافه‌ای در اختیار کاربر می‌گذارد؛ از جمله نمایش نسبت HDR به SDR.
 
در اندروید ۱۵ تنظیم نور صفحه‌نمایش در بخش Quick Settings با بازخورد هپتیک همراه شده است؛ همچنین بخشی به نام Vibration & Haptics در بخش تنظیمات وجود دارد که می‌توان به‌کمک آن میزان لرزش هنگام تایپ یا بازخورد لمسی را به سلیقه‌ی خود تنظیم کرد.
 
قابلیت دیگر اندروید ۱۵ مربوط به نوتیفیکیشن‌ها است که Notification Cooldown نام دارد. این ویژگی هنگامی که اعلانات متوالی از یک اپلیکیشن دریافت می‌کنید به‌آرامی صدای دریافت اعلان را کاهش می‌دهد. این قابلیت را می‌توان با سه‌ گزینه شخصی‌سازی یا غیرفعال کرد.
 
اولین نسخه پیش‌نمایش اندروید ۱۵ با مشکلات و باگ‌هایی همراه است که به‌مرور زمان برطرف خواهند شد؛ برخی از آن‌ها عبارت‌اند از: مشکلات شناسایی چهره هنگام بازگشایی صفحه‌ی قفل، کرش کردن برخی از اپلیکیشن‌های گوگل، مشکلات Android Studio در دریافت نسخه‌ی جدید کیت توسعه‌ی نرم‌افزار و مشکلات شبیه‌ساز Android Emulator.
 
اندروید ۱۵ بدون شک قابلیت‌های جدید زیادی خواهد داشت، اما گوگل فعلاً جزئیات آن‌ها را اعلام نکرده است. انتظار داریم این سیستم‌عامل در بهار ۱۴۰۳ وارد حالت پایدار شود.
 
پس از انتشار عمومی اندروید ۱۵ شاهد توسعه‌ی آن برای انواع گوشی سامسونگ و گوشی شیائومی خواهیم بود. اندروید ۱۵ قرار است رقیب مستقیم iOS 18 گوشی آیفون باشد.
کد مطلب : 21976
https://aftana.ir/vdcepo8w.jh8zfi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی