شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 27 Apr 2024
جالب است ۱
تعداد زیادی از پردازنده‌های AMD در معرض آسیب‌پذیری امنیتی شدیدی قرار گرفته‌اند.
منبع : AMD
تعداد زیادی از پردازنده‌های AMD در معرض آسیب‌پذیری امنیتی شدیدی قرار گرفته‌اند.
 
به گزارش افتانا، شرکت AMD اعلام کرده است که بعضی از پردازنده‌های این شرکت، اعم از دسکتاپی، لپ‌تاپی و ورک‌استیشن، دچار آسیب‌پذیری امنیتی سطح بالایی شده‌اند و تیم قرمز قصد دارد که این باگ‌ها را از طریق به‌روزرسانی بایوس برطرف کند.
 
طبق بیانیه امنیتی جدید ای‌ام‌دی، همه‌ی پردازنده‌های سری Zen اکنون در معرض تهدیداتی با ریسک بالا قرار دارند. به‌طور خاص، این پردازنده‌ها دارای نوعی از آسیب‌پذیری هستند که می‌تواند به هکرها اجازه دهد هر نوع کد مخربی را اجرا کنند.
 
پردازنده‌های دسکتاپی سری رایزن ۳۰۰۰، رایزن ۵۰۰۰، رایزن ۷۰۰۰ و رایزن ۴۰۰۰ که گرافیک AMD رادئون نیز دارند در معرض تهدید امنیتی هستند.
 
AMD همه‌ی تهدیدات احتمالی را در اعلامیه‌ی خود شرح داده و شدت آن‌ها را خطرناک توصیف کرده است. پیش از این، AMD برخی به‌روزرسانی‌های BIOS را برای کمک‌به حل مشکل کاربران در پردازنده‌های Zen منتشر کرده بود.
 
با استفاده از آخرین نسخه‌ی نرم‌افزار AGESA، امکان محافظت از پردازنده وجود دارد. بااین‌حال، گفته می‌شود که هنوز برخی از پردازنده‌های Zen از جمله Ryzen 4000G و Ryzen 5000G موفق به دریافت پچ امنیتی نشده‌اند.
 
AMD در بیانیه خود می‌گوید: «بعضی از حملات کشف‌شده، در کامپیوترهایی با نرم‌افزار یا فرم‌ور قدیمی انجام شده‌اند. AMD همواره توصیه می‌کند که بهترین شیوه‌های امنیتی را رعایت کنید، از جمله به‌روزرسانی مداوم سیستم‌عامل و اجرای آخرین نسخه‌های فرم‌ور و نرم‌افزار.»
 
تیم قرمز با عرضه‌ی پردازنده‌های پنج نانومتری Ryzen 7000، توانست پیشرفت چشمگیری را در بازار تراشه‌های دسکتاپی تجربه کند. سری رایزن ۷۰۰۰ دارای ۱۶ هسته و ۳۲ رشته‌ی پردازشی مبتنی بر ریزمعماری Zen4 هستند و فرکانس بوست آن‌ها به ۵٫۷ گیگاهرتز می‌رسد.
 
قیمت پردازنده AMD سری رایزن ۷۰۰۰ در بهترین مدل به ۶۹۹ دلار می‌رسد و با توجه قیمت پردازنده اینتل در نسل‌های ۱۳ و ۱۴، محصولات تیم قرمز ارزان‌تر هستند. AMD دی‌ماه امسال با معرفی سری Ryzen 8000G توانست پرچمدار نسل ۱۴ تیم آبی را در بنچمارک گیمینگ به‌چالش بکشد.
کد مطلب : 21979
https://aftana.ir/vdchwwni.23nzqdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی