شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 27 Apr 2024
جالب است ۰
ظاهراً مایکروسافت تصمیم دارد امکان نصب آپدیت‌های امنیتی ویندوز ۱۱ را بدون نیاز به ریستارت کامپیوتر فراهم کند.
منبع : زومیت
ظاهراً مایکروسافت تصمیم دارد امکان نصب آپدیت‌های امنیتی ویندوز ۱۱ را بدون نیاز به ریستارت کامپیوتر فراهم کند.
 
به گزارش افتانا، کاربران ویندوز از اینکه برای نصب هر آپدیتی باید کامپیوتر خود را ری‌استارت کنند ناراحت‌اند و به‌نظر می‌رسد مایکروسافت به‌زودی امکان نصب به‌روزرسانی‌های امنیتی ویندوز ۱۱ را بدون نیاز به ری‌استارت فراهم خواهد کرد.
 
مایکروسافت درحال آزمایش روش به‌روزرسانی جدیدی موسوم‌به Hot Patching برای کامپیوترهای مجهز به ویندوز ۱۱ است. این قابلیت درحال حاضر در برخی از نسخه‌های ویندوز سرور و همچنین کنسول ایکس باکس استفاده می‌شود و اکنون به‌نظر می‌رسد غول فناوری اهل ردموند قصد دارد این امکان را در اختیار کاربران ویندوز ۱۱ نیز قرار دهد.
 
جدیدترین بیلد توسعه‌دهندگان ویندوز ۱۱ امکان نصب به‌روزرسانی امنیتی بدون‌نیاز به راه‌اندازی مجدد کامپیوتر را به‌صورت آزمایشی ارائه می‌دهد. پس‌از نصب این آپدیت، شناسه‌ی نسخه‌ی ویندوز کاربران به ge_release_svc_hotpatch_prod1.240211-0859 تغییر خواهد کرد.
 
مستندات مایکروسافت درمورد روش عملکرد Hot Patching توضیح می‌دهد: «این قابلیت، نصب کدهای مربوط‌ به فرایندهای درحال اجرا روی حافظه را بدون نیاز به راه‌اندازی مجدد کامپیوتر فراهم می‌کند.»
 
توجه داشته باشید ویژگی Hot Patching به‌ این معنی نیست که دیگر برای نصب آپدیت‌های جدید هرگز نیاز به راه‌اندازی مجدد کامپیوتر نخواهید داشت. درواقع قابلیت مذکور به به‌روزرسانی پایه متکی است که برای نصب آن‌ها هر چند ماه یک‌بار باید کامپیوتر را ری‌استارت کنید.
 
با توجه‌ به جزئیاتی که تاکنون درمورد Hot Patching فاش شده است، در حالت ایدئال در هر سال فقط برای نصب چهار به‌روزرسانی امنیتی ویندوز ۱۱ به ری‌استارت کامپیوتر نیاز خواهید داشت.
 
مایکروسافت امیدوار است قابلیت Hot Patching را در سال جاری و به‌همراه نسخه‌ی 24H2 ویندوز ۱۱ برای کامپیوترهای x86-64 منتشر کند. دستگاه‌های مجهز به پردازنده‌های مبتنی‌بر معماری ARM64 نیز در سال ۲۰۲۵ از این ویژگی پشتیبانی خواهند کرد.
 
هنوز نمی‌دانیم Hot Patching برای همه‌ی کاربران ویندوز ۱۱ دردسترس قرار خواهد گرفت یا فقط برای نسخه‌های تجاری این سیستم‌عامل یعنی Education و Enterprise و Winodws 365 درنظر گرفته شده است.
کد مطلب : 22008
https://aftana.ir/vdcbwgb5.rhb5gpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی