شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 27 Apr 2024
جالب است ۰
دیدار وزیر اقتصاد دانش‌بنیان الجزایر با معاون علمی فناوری ریاست جمهور

استارتاپی‌های ایران و الجزایر میزبان همدیگر می‌شوند

بازدید صد متخصص الجزایری از زیست‌بوم نوآوری ایران
در سفر معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور به الجزایر با امضای تفاهم‌نامه‌هایی قرار شد پارک‌های فناوری ایران و الجزایر، میزبان استارتاپ‌های یکدیگر شوند و نیز متخصصان الجزایری برای بازدید از زیست‌بوم نوآوری کشور به ایران سفر کنند.
در سفر معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور به الجزایر با امضای تفاهم‌نامه‌هایی قرار شد پارک‌های فناوری ایران و الجزایر، میزبان استارتاپ‌های یکدیگر شوند و نیز متخصصان الجزایری برای بازدید از زیست‌بوم نوآوری کشور به ایران سفر کنند.
 
به گزارش افتانا، امیرحسین میرآبادی، رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری در خصوص توافقات صورت گرفته بین معاونت علمی و وزارت اقتصاد دانش‌بنیان الجزایر در سفر اخیر دهقانی به الجزیره در همراهی با رئیس جمهور از پیشنهاد ایران برای میزبانی 100 ‌متخصص الجزایری در سفر به ایران برای آشنایی با زیست‌بوم و فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان ایرانی و توافق در زمینه اجرای طرح‌های تحقیقاتی و فناوری مشترک با سرمایه‌گذاری دو کشور خبر داد.
 
وی درباره این سفرگفت: در این سفر، روح‌الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور با یاسین المهدی، وزیر اقتصاد دانش‌ب‌نیان، استارتاپ و شرکت‌های کوچک الجزایر دیدار و گفت‌و‌گو کردند که طی آن، بر اهمیت توسعه همکاری های ایران و الجزایر به‌ویژه در حوزه‌های فناوری و اقتصاد دانش بنیان تاکید شد.

وی با بیان این که دهقانی و المهدی، شهریورماه امسال هم در حاشیه نشست سران «گروه ۷۷+چین» در هاوانا دیدار کوتاهی داشتند در خصوص موضوعات طرح شده این ملاقات گفت: استفاده از ظرفیت متخصصان ایرانی و الجزایری برای تعریف پروژه‌های مشترک و آشنایی بیشترشان با زیست‌بوم کشور از‌جمله این موضوعات بود و مقرر شد در این راستا، صد ‌متخصص الجزایری را در ایران میزبانی کنیم تا طی آن، با فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف فناوری، آشنا شوند. همچنین، برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت برای آشنایی بیشتر الجزایری‌ها با توان شرکت‌های دانش‌بنیان از دیگر برنامه‌های همکاری بود. نکته بعدی بحث تبادل فضا، بین شرکت‌های فناور و استارتاپ‌های ایرانی و الجزایری بود و در این راستا به پیشنهاد دکتر دهقانی مقرر شد تا در مکانی همچون پارک پردیس، یک زون به استارتاپ‌های الجزایری اختصاص داده شود و آنها هم به تبع در مرکز نوآوری خود، فضایی را برای استارتاپ‌های ایرانی در نظر بگیرند.
 
میرآبادی ادامه داد: حمایت مالی مشترک از استارتاپ‌های دو کشور از دیگر موضوعات ملاقات دهقانی با یاسین المهدی بود. بر اساس توافق طرفین، مقرر شد تا پروژه‌های مشترک از سوی صندوق‌های سرمایه گذاری خطرپذیر دو کشور حمایت مالی شود. در این دیدار همچنین، بعضی از حوزه‌های اولویت‌دار همچون  هوش مصنوعی، فناوری اطلاعات، انرژی و کشاورزی مطرح شد. الجزایر به دلیل ماهیتی که دارد و برخورداری از میادین نفت و گاز گسترده یکی از کشورهای مطرح در حوزه انرژی است.
 
وی گفت: درنهایت یاسین المهدی، همزمان با برگزاری نمایشگاه اینوتکس به ایران دعوت و مقرر شد تا برای بازدید از این نمایشگاه هیئتی را با خود همراه کند تا این تعاملات با یک برنامه رسمی کلید بخورد. همچنین، یک توافق نامه هم بین معاونت علمی  و وزارت اقتصاد دانش‌بنیان، استارتاپ و شرکت‌های کوچک الجزایر، امضا شد که به عنوان یک چارچوب کلی برای تعاملات علمی و فناوری بین دو کشور در نظر گرفته شود. پس از این دیدار هم از چند استارتاپ بازدید و گفت‌و‌گوهایی با فعالان این واحدها انجام شد.
 
کد مطلب : 22056
https://aftana.ir/vdcep78w.jh8wni9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی