شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 27 Apr 2024
جالب است ۰
توصیه پلیس فتا به مسافران نوروزی

به وای‌فای‌ غریبه روی خوش نشان ندهید

معاون فنی پلیس فتا فراجا گفت: اتصال اینترنتی رایگان در اماکن عمومی یکی از ترفندهای مجرمان سایبری به منظور آلوده‌سازی گوشی تلفن همراه و دسترسی غیر مجاز به اطلاعات کاربران است.
معاون فنی پلیس فتا فراجا گفت: اتصال اینترنتی رایگان در اماکن عمومی یکی از ترفندهای مجرمان سایبری به منظور آلوده‌سازی گوشی تلفن همراه و دسترسی غیر مجاز به اطلاعات کاربران است.
 
به گزارش افتانا، سرهنگ حسن منصوري، معاون فنی پلیس فتا فراجا، توضیح داد: بر اساس تجزيه و تحليل فني و تخصصي پرونده‌هاي قضایي واصله به اين پليس با موضوع ايجاد دسترسي غيرمجاز به گوشي تلفن همراه و اطلاعات کاربران، مشخص است يکي از روش‌هاي مجرمان سايبري در اين حوزه استفاده از ترفند اتصال کاربران به اينترنت رايگان است.
 
اين مقام سايبري با اشاره به اينکه اين خطر بالقوه در ايام تعطيلات و سفرهاي نوروزي افزايش مي‌يابد ، بيان کرد: مجرمان سايبري با استفاده از اين شگرد با آلوده‌سازي گوشي تلفن همراه متقاضيان، نسبت به دسترسي غير مجاز به اطلاعات شخصي و محرمانه کاربران فريب خورده اقدام کرده و نيات شوم خود را اجرا مي‌کنند.
 
وي ادامه داد: يکي از مقاصد مجرمان سايبري دسترسي به اطلاعات بانکي افراد به منظور برداشت غيرمجاز از حساب آنها است که گاهي اوقات به علت سطح آگاهي و دانش سايبري برخي کاربران از نکات امنيتي و فني مورد نياز بهره‌برداري از تجهيزات هوشمند، زمينه دسترسي غير مجاز کلاهبرداران را فراهم می‌کند.
 
 معاون فني پليس فتا فراجا به هموطنان توصيه کرد: در هنگام مسافرت‌هاي نوروزي از اتصال به شبکه‌هاي اينترنتي رايگان در اماکن عمومي و پرريسک نظير رستوران‌ها، مسافرخانه‌ها و دکه‌هاي فروشگاهي اکيدا خودداري کنید و در صورت نياز به دریافت مشاوره و راهنمايي در اين خصوص و يا گزارش موارد مجرمانه در هر ساعت شبانه روز مي‌توانید با برقراري تماس با سرشماره 096380 از خدمات تخصصي پليس فتا بهره‌مند شوید.
 
 
کد مطلب : 22088
https://aftana.ir/vdcjoye8.uqe8ozsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی